نویسنده: محمود افشاری

یادداشت میهمان کارگر؛ حیات ملت
9 اردیبهشت 1403 - 11:00 ق.ظ

کارگر؛ حیات ملت

او را با دستان سخت کوش و کارکرده می‌شناسند؛ دستانی که مدام در حال کارند تا چرخ‌های مملکت بچرخد و معیشت و اقتصاد و حتی سلامت اقشار مختلف مردم تامین و تضمین باشد.

فرهنگ و هنر
29 فروردین 1403 - 3:14 ب.ظ

این «لئو» را با همدیگه ببینیم!

گفت‌‌وگو، با هم بودن و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یکی از نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان است و برای هر پدر و مادری، برخورداری از این مهارت که بتوانند به دنیای فرزندشان نزدیک شوند و نیازها، نگرانی‌‌ها، رویاها و ذهن او را کشف کنند و او را در برابر اضطراب‌‌هایش تنها نگذارند ضروری است.

سینما و تلویزیون صداوتصویرهای ماندگار سالی که گذشت
19 فروردین 1403 - 2:00 ب.ظ

صداوتصویرهای ماندگار سالی که گذشت

سال گذشته تعدادی دیگر از هنرمندان و اهالی تلویزیون، سینما، رادیو و دوبله، دار فانی را وداع گفتند و سکانس پایانی زندگی شان رقم خورد. در این نوشتار کارنامه تعدادی از این هنرمندان را مرور می‌‎کنیم؛ هنرمندانی که با فعالیت‌هایشان سکانس‌ها، صداها و تصاویر گوناگون و خاطره‌انگیزی برای ما به یادگار گذاشتند.

نقد فیلم حاشیه های اسکار ۲۰۲۴
20 اسفند 1402 - 3:00 ب.ظ

حاشیه های اسکار ۲۰۲۴

برای نخستین بار در تاریخ، سه فیلم از ۱۰ فیلم نامزد بهترین فیلم شامل «آناتومی یک سقوط» (ژوستین تریه)، «باربی» (گرتا گرویگ) و «زندگی‌های گذشته» (سلین سونگ) به کارگردانی سینماگران زن هستند، اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ ۹۶ ساله جوایز اسکار روی می‌دهد.

نقد فیلم دیدن این فیلم به «مصلحت» است!
1 اسفند 1402 - 12:00 ق.ظ

دیدن این فیلم به «مصلحت» است!

کمبود ژانر و موضوع موضوعی است که در سینمای ایران مشهود است و سالهای سال است، سینما از این عنصر حیاتی رنج می‌‌برد، از همین روست که فیلم‌‌هایی در ژانر و با درونمایه‌‌های اکشن، سیاسی، علمی تخیلی، تاریخی، تریلر و... در سینمای ما تقریباً نایاب هستند.

نقد فیلم فرمول یک باورنکردنی
18 بهمن 1402 - 2:00 ب.ظ

فرمول یک باورنکردنی

رقابت‌های جذاب و دیدنی اتومبیلرانی به‌خصوص در بالاترین سطحش یعنی فرمول یک، لبریز از هیجان و اتفاقات غیرمنتظره است.

یادداشت میهمان ببار این بارون ببار
30 دی 1402 - 10:00 ق.ظ

ببار این بارون ببار

سال‌هایی است که به دلیل تغییر شرایط یا بهتر بگویم وضعیت زندگی و محل کار، مثلثی شکل داده و مابین سمیرم و اصفهان و فریدن در رفت و آمدم.

سینما و تلویزیون بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال را بشناسید
27 دی 1402 - 1:00 ب.ظ

بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال را بشناسید

از میان ۳۴ فیلم اعلام شده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، پنج ازیگر مرد و دو بازیگر زن هر کدام با حضور در دو فیلم جشنواره چهل‌ودوم، پرکارترین بازیگران این دوره از جشنواره شناخته می‌شوند، بازیگرانی که برخی نقش اصلی و برخی نقش‌های مکمل را برعهده دارند و با حضور در دو فیلم شانس دریافت سیمرغ در این دوره را برای خود دو چندان می‌کنند. در این نوشتار نگاهی کوتاه به فعالیت این بازیگران پرکار دوره سی و چهارم فجر انداخته‌ایم.

یادداشت میهمان هنرهای هنرمندانه یک بازیگر
20 دی 1402 - 5:00 ب.ظ

هنرهای هنرمندانه یک بازیگر

نامش «سیدشهاب الدین حسینی تنکابنی» است اما همه او را به نام «شهاب حسینی» می‌شناسند. او یکی از بهترین بازیگران مرد سینمای ایران به ویژه در دهه 90 است؛ بازیگری که از ابتدای دهه 80 راه خود را به سینما باز کرد و با همان چند فیلم ابتدایی کارنامه‌اش توانست توجه علاقه مندان به سینما را به خودش جلب کند.

سینما و تلویزیون مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ تمام نشده!
16 دی 1402 - 10:00 ق.ظ

مگه تموم عمر چند تا بهاره؟ تمام نشده!

سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» یکی از مهم‌ترین سریال‌های «سروش صحت» به لحاظ شخصیت‌پردازی است و می‌توان درباره تک‌ تک کاراکترهای آن حرف زد. حالا که پخش این سریال به پایان رسیده و کاراکترها برایمان شناخته شده‌اند، ویژگی‌های مختلف شش شخصیت مهم و جذاب آن را بررسی کردیم..