18 بهمن 1402 - 2:00 ب.ظ

فرمول یک باورنکردنی

رقابت‌های جذاب و دیدنی اتومبیلرانی به‌خصوص در بالاترین سطحش یعنی فرمول یک، لبریز از هیجان و اتفاقات غیرمنتظره است.

فرمول یک باورنکردنی

طی سال‌های اخیر اتفاقات دراماتیکی در این مسابقات افتاده است. از حضور یک گیمر در سطح اول و موفقیت نسبی‌اش؛ به‌رغم آن‌که پیش از آن فقط رانندگی را در دنیای بازی‌ها تجربه کرده بود تا اتفاقات تلخی که برای قهرمانان این رشته افتاد. اما شاید یکی از شگفت‌انگیزترین ماجراهای فرمول یک مربوط باشد به قهرمانی تیمی گمنام که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بتوانند روی سکوی اول این مسابقات بایستند.

برای همین سال 2009 تبدیل به یکی از خاص‌ترین سال‌ها در این رشته شد. تصور کنید در جام جهانی فوتبال تیمی خوب، اما بدون ستاره و کم تجربه مثل مراکش در حضور بهترین‌ها قهرمان شود؛ اتفاقی که هیچ‌وقت در فوتبال نمی‌افتد اما فرمول یک چنین اتفاق شگفت‌انگیزی را دید.

حضور جذاب جان ویک

مستند «براون، داستان باورنکردنی فرمول یک» محصول 2023، روایتی است از این اتفاق نادر و جذاب. مستندی خوش ساخت که در چهار قسمت این داستان را برای ما بازگو می‌کند. کیانو ریوز فوق ستاره هالیوود که با حضور در فیلم‌هایی مثل «ماتریکس» و سری «جان ویک» اعتباری برای خودش دارد راوی این مستند است. جذابیت ماجرا در این است که فرمول یک حتی از فوتبال هم پیچیده‌تر است. در فوتبال یک تیم با تمرین و انسجام بدون فوق‌ستاره می‌تواند شگفتی‌ساز شود.

اما در فرمول یک غیر از عوامل فنی و مهارت‌های‌شان، پول نقش مهمی دارد. تیم‌های ثروتمند در بهترین پیست‌ها تمرین می‌کنند، بهترین و گران‌ترین شبیه‌سازها را دارند. مربیان و تعمیرکاران حرفه‌ای راننده را آموزش می‌دهند، خودرو را ارتقا می‌دهند و امکانات لازم را فراهم می‌کنند. برای همین متغیرهای لازم برای قهرمانی و موفقیت بسیار بیشتر از دیگر ورزش‌هاست.

از این رو وقتی سال 2009 تیمی به‌ظاهر کم تجربه، بدون سرمایه‌گذار، با امکانات کم قهرمان شد اتفاقی جذاب رقم خورد. هر چند آن تیم در واقع چندان کم تجربه هم نبود و از همه مهم‌تر عاشق مسابقات بود.

چرا این مستند را باید دید؟

این مستند امتیازهای بالایی گرفته، به‌طور مثال کاربران سایت IMDB امتیاز 8.5 و منتقدان سایت روتن تومیتوز امتیاز 100 از 100 را به آن داده‌اند. اما فراتر از همه این‌ها با داستانی مواجهیم که نشان می‌دهد امید و ایمان به مسیری که انتخاب کرده‌ایم چه‌قدر می‌تواند در موفقیت ما دخیل باشد و غیرممکن‌ها را رقم بزند.

کد خبر: 142157

نویسنده: : محمود افشاری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0