26 فروردین 1403 - 11:00 ق.ظ

مشک آن است که دلاری فروشان بگویند؟

* وزرا از بانک مرکزی بابت تامین ارز تقدیر کردند!

مشک آن است که دلاری فروشان بگویند؟

خبر اول اینکه هفته گذشته وزرای صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت در اظهارنظرهای جداگانه از عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه، کالاهای اساسی و ضروری کشور تقدیر کردند.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت در ارتباط با این موضوع گفت: از جمله فعالیت‌های موفق دولت، تحقق سیاست‌های دولت در متنوع‌سازی سبد صادراتی کشور؛ تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال برنامه ریزی شده بود.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی نیز در رابطه با اقدامات بانک مرکزی در حوزه وزارت کشاورزی گفت: تسهیل تخصیص و تامین ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به بیش از ۱۴ میلیارد در سال گذشته و ادامه تامین در سال جاری با پشتوانه قوی بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: تامین و تخصیص ۴.۳۵۰ میلیارد دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال گذشته که رشد حدود ۳۰ درصدی نسبت به رقم هدف در سال ۱۴۰۲ دارد. تامین ارز دارو امسال هم با قدرت ادامه دارد و وزارت بهداشت مشکلی در تأمین ارز نخواهد داشت.

خبر دوم  اینکه به گزارش ایرنا وزیر اقتصاد هم گفته است با پیشنهاد بانک مرکزی هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را اصلاح کردیم و امیدواریم طی 10 روز آینده در صحن هیات دولت نیز به تصویب برسد. این موضوع مورد مطالبه صادرکنندگان کشور بود، تولید و صادرات و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

خبر سوم اینکه  ئیس بانک مرکزی عنوان کردند: اگر کسی واردات قانونی انجام داده و ارز ۶۰ هزار تومانی گرفته بیاید اعلام کند. ویهمچنین گفت: نرخ بازار غیررسمی نرخ مبادلۀ کالاهای قاچاق و فرار سرمایه است.

خبر آخر اینکه دولت شمش طلا را با  دلار ۶۳٫۵۰۰  تومانی به مردم می‌فروشد.

مشک آن است که دلاری فروشان بگویند؟

کد خبر: 143730

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0