29 فروردین 1403 - 3:14 ب.ظ

این «لئو» را با همدیگه ببینیم!

گفت‌‌وگو، با هم بودن و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یکی از نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان است و برای هر پدر و مادری، برخورداری از این مهارت که بتوانند به دنیای فرزندشان نزدیک شوند و نیازها، نگرانی‌‌ها، رویاها و ذهن او را کشف کنند و او را در برابر اضطراب‌‌هایش تنها نگذارند ضروری است.

 

پویانمایی دیدنی «لئو» که چندماه قبل با دوبله اختصاصی در پلتفرم‌‌های نمایش خانگی کشورمان ارائه شده درباره دنیای کودکان، رنج‌‌ها و لزوم برخورداری والدین از همین مهارت است.

پویانمایی که با نقد و نظرهای مثبتی روبرو شده و دیدن آن جذاب و سرگرم کننده است. خوش محتوا و جذاب این پویانمایی را می‌‌توانید خانوادگی ببینید، چون هم بزرگ ترها از تماشای آن لذت می‌‌برند و به‌‌فکر فرو می‌‌روند؛ هم برای بچه‌‌های بزرگ تر از 10 سال جذاب خواهد بود. این فیلم در ادامه موجی است که چند سال قبل با ساخت پویانمایی «درون و بیرون» ایجاد شد، «درون و بیرون» داستانی با محوریت احساسات انسان‌ها داشت.

بعد از موفقیت این اثر تولید آثاری که کودکان را سرگرم کند و ذهن‌شان را به چالش بکشد و در عین‌حال برای بزرگ ترها هم تماشایی و خوش محتوا باشد رونق گرفت و نمونه‌های موفقی مثل «انکانتو»، «قرمز شدن»، «روح» و… را دیدیم و آخرین نمونه از چنین آثاری هم «لئو» بود چی به چیه؟ داستان این پویانمایی درباره مارمولک کهنسالی به‌نام لئو است که در فضای آکواریوم مانند مدرسه‌ای زندگی می‌کند و می‌خواهد قبل از فرصت کوتاهی که تا مرگ دارد دنیا را ببیند؛ برای همین تصمیم می‌گیرد از همراهی با دانش‌آموزان در آخر هفته برای فرار استفاده کند؛ اما وقتی می‌بیند هر کدام از بچه‌هایی که او را به‌خانه می‌برند درگیر چالش‌های ذهنی و روحی مختلفی هستند سعی می‌کند به آن‌ها کمک کند، دغدغه‌های‌شان را بشنود و به بهبود شرایط‌شان کمک کند.

کودکانی که درگیر مشکلاتی مثل پرحرفی، وسواس بهداشتی، طلاق والدین، زندگی تجملاتی و قلدری هستند با کمک او دنیای بهتری را تجربه می‌کنند اما چالش‌ها وقتی آغاز می‌شود که حسادت‌ها به لئو شروع می‌شود… تماشا کنیم یا خیر؟ هرکدام از بچه‌های مدرسه و خانواده‌های‌شان نماینده تیپی از آدم‌های جامعه هستند. نکته جالب فیلم این است که تیپ‌هایی عمومی و فراگیر انتخاب شده‌اند که محدود به یک جامعه نیستند و در کشور ما هم مشابه‌شان زیاد دیده می‌شود.

فیلم به‌بچه‌ها یاد می‌دهد راجع به مشکلات‌شان صحبت کنند و درصدد تغییر شرایط از مسیر گفت‌وگو باشند و به‌خانواده‌ها هم یادآوری می‌کند که استقلال دنیای بچه‌ها را به رسمیت بشناسند و درعین حال فرزندشان را فراموش نکنند و سعی کنند به این دنیا نزدیک شوند و با رفاقت و همدلی درصدد برطرف کردن موانع زندگی فرزندشان باشند.

فیلم داستانی حساب شده دارد و شاید به‌خاطر زمان طولانی‌اش برای بچه‌های زیر هشت، 9 سال جذاب نباشد. اما اگر فرزند بزرگتری دارید می‌توانید خانوادگی به تماشای فیلم بنشینید و بعد هم درباره محتوای داستان با او صحبت کنید. به‌طور مثال از او بپرسید چرا لئو بین بچه‌ها محبوب شد؟ چرا بچه‌ها نیاز به همدلی و هم‌صحبتی دارند و بهتر است حرف‌شان را با چه کسی بزنند؟ از فرزندتان بپرسید فکر می‌کند شبیه کدام یکی از بچه‌های مدرسه است و…همین طور سوال های دیگری از این دست کمک کننده خواهد بود.

کد خبر: 143882

نویسنده: : محمود افشاری

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0