27 دی 1402 - 1:00 ب.ظ

بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال را بشناسید

از میان ۳۴ فیلم اعلام شده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، پنج ازیگر مرد و دو بازیگر زن هر کدام با حضور در دو فیلم جشنواره چهل‌ودوم، پرکارترین بازیگران این دوره از جشنواره شناخته می‌شوند، بازیگرانی که برخی نقش اصلی و برخی نقش‌های مکمل را برعهده دارند و با حضور در دو فیلم شانس دریافت سیمرغ در این دوره را برای خود دو چندان می‌کنند. در این نوشتار نگاهی کوتاه به فعالیت این بازیگران پرکار دوره سی و چهارم فجر انداخته‌ایم.

بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال را بشناسید

پژمان بازغی

بازیگر دیگری که علاوه بر فیلم «بهشت تبهکاران» در یکی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشته، «پژمان بازغی» است. این بازیگر که البته چندسالی است در زمینه اجرای تلویزیونی نیز فعالیت می‌کند، در دو فیلم «بهشت تبهکاران» و «تابستان همان سال» ایفای نقش کرده است. «تابستان همان سال» فیلمی به کارگردانی «محمود کلاری» است و «مهران مدیری» نقش اصلی آن را برعهده دارد.

امیرحسین آرمان

«امیر حسین آرمان» تنها بازیگری است که در دو فیلم از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ حضور دارد. یکی از فیلم ها «بهشت تبهکاران» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» است که داستانی درباره تاریخ معاصر ایران دارد و  دیگری «آسمان غرب» ساخته «محمد عسگری» است که درباره زندگی شهید «شیرودی» در یکی از مهم‌ترین عملیات های او در دوران دفاع مقدس است. «آرمان» سال گذشته با فیلم «آن ها مرا دوست داشتند» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

شهرام حقیقت دوست

«شهرام حقیقت دوست» دیگر بازیگر این فهرست است که در فیلم «قلب رقه» نقش اصلی و در «باغ کیانوش» نقش مکمل را ایفا می‌کند. «قلب رقه» به کارگردانی «خیرا… تقیانی پور» درباره اتفاقات چند سال اخیر سوریه است و «باغ کیانوش» نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند ساخته «رضا کشاورز» است که به داستانی در سال‌های دهه ۶۰ می‌پردازد. آخرین حضور سینمایی «حقیقت دوست»، فیلم «قاتل و وحشی» است و پس از آن او به جز دو سریال در شبکه نمایش خانگی در فیلم دیگری ایفای نقش نکرده است.

هومن برق نورد

«هومن برق نورد» که سال گذشته نیز با فیلم «سینمامتروپل» در نقش یک پخش کننده فیلم در سینماهای قدیمی در جشنواره حضور داست، امسال نیز دوباره در همان شمایل در فیلم «آپاراتچی» به ایفای نقش پرداخته است. فیلم دوم او «بهشت تبهکاران» است و با «امیرحسین آرمان»، «پژمان بازغی»، «سحر جعفری جوزانی» و «حسام منظور» هم بازی شده است.

پژمان جمشیدی

در فیلم پربازیگر «سروش صحت» یعنی «صبحانه با زرافه‌ها» به جز «پژمان جمشیدی»، «بهرام رادان»، «هادی حجازی فر» و «هوتن شکیبا» بازی می کنند که در سال‌های قبل هر کدام نقش اصلی یک فیلم در جشنواره را برعهده داشتند و امسال در هیچ فیلم دیگری حضور ندارند.

«پژمان جمشیدی» اما علاوه بر «صبحانه با زرافه‌ها» در فیلم دیگری حضور دارد که تجربه همکاری با نویسنده آن را به عنوان کارگردان در فیلم «علفزار» داشته است. فیلم «بی‌بدن» به کارگردانی «مرتضی علیزاده» و نویسندگی «کاظم دانشی» فیلم دیگری است که «جمشیدی» در آن ایفای نقش کرده تا امسال نیز همانند سی و نهمین دوره جشنواره، با دو فیلم از دو فضای متفاوت کمدی و اجتماعی در جشنواره حضور داشته باشد.

 شبنم قربانی و الناز حبیبی

«الناز حبیبی» و «شبنم قربانی» دو بازیگر زنی هستند که در اولین تجربه کارگردانی «جواد عزتی» حضور دارند دو بازیگر زن پرکار امسال هر دو در «تمساح خونی» ایفای نقش کرده اند. «حبیبی» همچنین در «شه سوار» به کارگردانی «حسین نمازی» ایفای نقش کرده که هر دو از درام‌های اجتماعی امسال هستند.

«شبنم قربانی» که با فیلم «مرد بازنده» اولین حضور جدی خود را در جشنواره فیلم فجر تجربه کرد، امسال با فیلم دیگر خود یعنی «مجنون» در فضایی کاملاً متفاوت با «تمساح خونی» ایفای نقش می‌کند. «مجنون»، برشی از زندگی شهیدان «مهدی» و «مجید زین الدین» است.

کد خبر: 141404

نویسنده: : محمود افشاری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0