26 مرداد 1400 - 12:15 ق.ظ

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان:

تکمیل طرح‌های راهسازی کاشان مشکل ترافیک را حل می‌کند

مجتبی آراسته، رئیس اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: تکمیل دو طرح کمربندی کاشان و کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین با هدف کاهش خسارت های جانی و مالی شهروندان مناطق شمال اصفهان یک ضرورت است.

به گزارش عصر اصفهان ؛ آراسته اظهار داشت: نقش راه‌ها در اقتصاد و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد و جاده های کمربندی از جمله الزامات توسعه و ایمنی و لزوم گسترش و آرامش شهرها است که بار ترافیکی یک شهر را در جهت ایمنی تقسیم می‌کند.

وی اضافه کرد: توسعه جاده‌ای، کمربندی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهند و در عین حال می‌توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و زیربنای رشد آن را به دنبال داشته باشد.

ری

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به طرح‌های عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، زیرا یکی از عامل‌های رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه موفقیت در اجرای پروژه‌های عمرانی آن است.

آراسته به طرح‌های عمرانی در شمال استان اصفهان، اشاره کرد و گفت : کاشان یکی از شهرستان‌های شمال این استان است، اما کمربندی مناسبی نداشته و عبور ماشین‌های سنگین از داخل شهر منجر به خسارت‌های جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم شده است.

وی گفت: کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام در میدان امام علی(ع) کاشان طراحی شده که عملیات اجرایی هفت کیلومتر از این محور انجام شده و تقریبا در مرحله انتهایی آن قرار دارد و در حالی که مطالعات این طرح به تصویب رسیده و قابل اجراست، اما ساخت این مسیر با مشکل آزادسازی اراضی مواجه شده است.

رییس اداره راه وشهرسازی کاشان، اظهار داشت: ۲۰ کیلومتر از این محور نیازمند آزادسازی اراضی ملی است که با پیگیری‌های انجام شده آزادسازی و ادامه پروژه به صورت چهار خطه در حال اجراست که با اجرای آن مشکل ترافیکی شهر کاشان کاملا حل می‌شود.

آراسته افزود: طرح کنارگذر  کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین به طول ۴۳ کیلومتر دارای ردیف و طرح مصوب ملی است و از میدان امام علی(ع) کاشان شروع می شود که چهار کیلومتر از این محور با کمربندی کاشان به صورت مشترک بین دو شهرستان کاشان و آران وبیدگل قرار دارد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و چرمشهر ورامین  نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارد و در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این محور کاملا انجام شده و به صورت مقطعی مورد استفاده قرار گرفته است.

203

 

کد خبر: 29138

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0