21 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

اورژانس دونده در شهر

رئیس اورژانس استان تهران از اجرای طرح اورژانس دونده از امروز خبر داد.

اورژانس دونده در شهر

محمد اسماعیل توکلی درباره جزئیات این طرح گفت: کلانشهر تهران دارای ویژگی‌هایی است که بعضی از آن‌ها می‌تواند امدادرسانی در شرایط اضطراری را با مشکلاتی مواجه کند. از جمله این ویژگی‌ها ترافیک سنگین در برخی معابر، وجود معابر و کوچه‌ها کم عرض، وجود پله در برخی محلات است. این موارد سبب می‌شود تا میانگین زمان حضور اورژانس در محل دچار افزایش شود.

وی با بیان اینکه کاهش مدت زمان حضور اورژانس در محل حادثه از جمله اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مدیران اورژانس است، گفت: در همین راستا نیز در کنار افزایش پایگاه‌ها و تعداد آمبولانس‌ها از طرفیت موتورلانس نیز استفاده کردیم. همچنین در تازه‌ترین اقدام از امروز طرح «اورژانس دونده» را در تهران اجرایی کردیم. این طرح در کشورهای پیشرفته از جمله دانمارک نیز اجرا شده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران به ایسنا گفت:  اجرای این طرح درحال حاضر به شکل پایلوت خواهد بود و در اماکن پر ازدحام نظیر بازار بزرگ تهران اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح اورژانس دونده برای اولین بار در سطح کشور اجرا شده و پس از اجرای پایلوت و در صورت موفقیت، الگویی برای کلیه مراکز خواهدبود.

کد خبر: 143167

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0