14 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

سازمان تأمین اجتماعی:

مالکیت باشگاه ذوب آهن را در اختیار داریم!

مدیرکل نظارت بر امور مشترک شرکت‌های تأمین اجتماعی واگذاری باشگاه پرسپولیس به این سازمان را غیرقانونی خواند و گفت: چنین انتقالی از چاله به چاه افتادن است.

مالکیت باشگاه ذوب آهن را در اختیار داریم!

* تأمین اجتماعی به 47 میلیون بیمه شده در کل کشور تعلق دارد

* می خواهند به‌جای بخشی از بدهی دولت به سازمان ، باشگاه پرسپولیس را منتقل نمایند

جمشید محرابی مدیرکل نظارت بر امور مشترک شرکت‌های تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر ما مالک 56 درصد سهام ذوب‌آهن اصفهان هستیم و اکنون مالکیت این باشگاه را در اختیار داریم و مقررات صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان ارائه مجوز حرفه‌ای برای مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم بیش از یک باشگاه را نمی‌دهد.

محرابی گفت: نکته بعدی این است که سازمان تأمین اجتماعی به 47 میلیون بیمه شده تعلق دارد و حق بیمه‌ای را که دریافت می‌کند، باید به جایی ببرد که سوددهی بالاتری داشته باشد. همه می‌دانیم باشگاهداری در ایران خیلی بازده بالایی ندارد و اگر هم داشته باشد حوزه‌های دیگری هستند که می‌توانند سوددهی بیشتری داشته باشند که ما بتوانیم حقوق ماهیانه بازنشسته‌ها و کارگران را پرداخت کنیم.

مدیرکل نظارت بر امور مشترک شرکت‌های تأمین اجتماعی با یادآوری اینکه «نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد.»،  افزود: مصوبه‌ای را از هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی داریم که رسماً اعلام کرده است به چهار دلیل در اختیار گرفتن مالکیت پرسپولیس به صلاح و صرفه نیست. محرابی گفت: نکته دیگر اینکه ذینفعان اصلی سازمان که بازنشستگان هستند از طریق کانون بازنشستگان بارها و بارها مخالفت و نگرانی خود را بابت این انتقال اعلام کرده‌اند.

در سخنان مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی معلوم شد که اصلاً مسئله خرید باشگاه پرسپولیس توسط سازمان تأمین اجتماعی مطرح نیست. بلکه پیشنهاد شده که به‌جای بخشی از بدهی سنگین دولت به سازمان تأمین اجتماعی، باشگاه پرسپولیس منتقل شود و این پیشنهاد احتمالاً از سوی خود دولت است.

کد خبر: 142980

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0