22 اسفند 1402 - 6:00 ب.ظ

نوروز و رمضان با سریال‌های تلویزیون

امسال عید باستانی نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شد؛ از همین رو ترکیب سریال‌های نوروزی تلویزیون متنوع شده و هم زمان پخش سریال‌ها که عموماً هر سال از شب اول عید شروع می شود تغییر کرده است.

نوروز و رمضان با سریال‌های تلویزیون

شبکه‌‎های یک، دو و سه با چهار سریال جدید، به استقبال ماه مبارک رمضان و همچنین چند روز زودتر به استقبال نوروز می‌روند.

در این نوشتار این چهار سریال تلویزیونی را معرفی کرده‌ایم. این سریال ها قرار است همگی از امشب (سه‌شنبه ۲۲ اسفند) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پخش شوند. از فصل چهار سریال جذاب و کمدی «زیرخاکی» تا سریال جدید کارگردان فعال سینما، «مسعود ده نمکی».

زیرخاکی۴

پخش سریال «زیرخاکی ۴» از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. «زیرخاکی» به کارگردانی «جلیل سامان» و تهیه‌کنندگی «رضا نصیری‌نیا» یکی از مجموعه‌های پرمخاطب سیما در چند سال گذشته است که در قالبی طنز، روایتی از وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی و تاریخ جنگ تحمیلی داشت، سریالی که تاکنون سه فصل آن روی آنتن رفته است. «پژمان جمشیدی» در نقش «فریبرز»، «ژاله صامتی» در نقش «پریچهر» و «رایان سرلک» در نقش «کاوه»، از بازیگران اصلی فصل چهارم سریال «زیرخاکی» هستند.

نون خ۵

«نون‌خ۵» دومین سریال نوروزی و رمضانی شبکه یک است که پس از شب‌های قدر، از نیمه دوم فروردین روانه آنتن خواهد شد. فصل پنجم سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی «سعید آقاخانی» و تهیه‌کنندگی «مهدی فرجی» قرار است با محوریت محیط زیست در فروردین ۱۴۰۳ پخش شود.

سازندگان «نون خ» در طول ساخت فصل‌های مختلف این سریال، با اضافه و حذف کردن شخصیت‌های مهمان، همچنان تلاش می‌کنند کاراکترهای اصلی و محوری این سریال را حفظ کنند. «سعید آقاخانی» در نقش «نورالدین خانزاده»، «سلمان» با بازی «کاظم نوربخش»، «خلیل» با بازی «حمیدرضا آذرنگ»، «کیوان» با بازی «سیروس میمنت»، «کاووس» با بازی «ماشاءا… وروایی»، «اوس غلام» با بازی «رضا رشیدی»، «مهیار» با بازی «پاشا جمالی» و «وحید» با بازی «سید حسین موسوی»، همچنان شخصیت‌های محوری این فصل سریال «نون خ» هستند.توجه به محورهایی همچون محیط زیست، میراث فرهنگی و مسائل اقوام کماکان در دستور کار سعید آقاخانی و عوامل سازنده «نون خ ۵» است.

هفت سر اژدها

سریال تلویزیونی «هفت سر اژد‌ها» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» قرار است در نوروز و ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش شود. اسم ابتدایی سریال «طلاق» بود که برخلاف آن چه از عنوان «طلاق» در ذهن متبادر می‌شود، به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و قصه یک درام اجتماعی و سیاسی است که به مفاسد اقتصادی پرداخته است. در نهایت عنوان سریال به «هفت سر اژدها» تغییر پیدا کرد.

«مجید واشقانی»، «جعفر دهقان»، «محمدرضا رهبری»، «حمید گودرزی»، زنده‌یاد «شهرام عبدلی»، « قطب‌الدین صادقی»، «پیام دهکردی»، «ناصر آقایی»، «مهرداد ضیایی»، «حمیدرضا هدایتی»، «علیرام نورایی» و «حمید صفت»، تعدادی از بازیگران این سریال هستند.

رستگاری

سریال ماورایی «رستگاری» در سیمافیلم و در ۳۰ قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «مسعود ده‌نمکی» تهیه شده است و در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز روی آنتن شبکه دو تلویزیون می‌رود. سریال «رستگاری»، داستان دو برادر کارخانه‌دار را به تصویر می‌کشد که دچار چالش‌هایی می‌شوند. در این مجموعه بیش از ۱۰۰ بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آن ها می‌توان به حضور «محمود پاک نیت»، «حمیدرضا هدایتی»، «علیرضا استادی»، «پویا امینی»، «نیما شاهرخ شاهی»، «رامین راستاد»، «مهدی سلوکی»، «رامبد شکرآبی»، «کاوه سماک‌باشی»، «افشین سنگ‌چاپ»، «ماشاءا… شاهمرادی‌زاده»، «نفیسه روشن»، «پوراندخت مهیمن» و «سولماز حصاری» اشاره کرد. «مسعود ده نمکی» برای ساخت این سریال ماورایی از جلوه‌های ویژه جدید بهره برده است.

کد خبر: 143241

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0