10 مرداد 1400 - 10:15 ق.ظ

وضعیت فوق بحرانی کرونا در اصفهان

بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در نشست خبری گفت: بیمارستان های اصفهان در شرایط کرونا روزانه پذیرای بیش از 2هزار و 500 بیمار هستند، به نحوی که طی یک شبانه روز به طور میانگین ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند و تست بیش از ۲ هزار نفر از بیماران نیز مثبت می‌شود.

به گزارش عصراصفهان، کلیدری افزود: موج های قبلی کرونا با اعمال محدودیت ها به سرعت فروکش می‌کرد، اما حتی اگر همین امروز محدودیت ها در اصفهان برقرار شود، نقطه اوج بیماری ۳ تا ۴ هفته پایدار می ماند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به سرعت درحال ورود به شرایط فوق بحرانی است، افزود: اگر فضای استان را از نظر شیوع بیماری مدیریت نکنیم قطعا بیماران کووید و غیر کووید در صف انتظار و بستری در بیمارستان ها می مانند و متاسفانه ظرفیت پذیرش در بیمارستان ها وجود نخواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موج پنجم کرونا تمام ظرفیت‌های درمان را اشغال کرده، افزود: این موج از شهر اصفهان شروع شده و به تدریج به سمت شهرستانهای استان حرکت می‌کند. در حال حاضر ظرفیت‌های داخل شهر اصفهان تکمیل شده است.

کلیدری ادامه داد: به فرض اینکه بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۵۰۰ تخت ظرف ۴۸ ساعت در اصفهان راه اندازی کنیم نیرویی برای پوشش تخت های بیمارستانی وجود ندارد. در این شرایط باید استانداردهای بیمارستانی را باید به شدت تخفیف دهیم که باعث افزایش مرگ و میر در بیمارستان ها می شود.

 

 

204

 

 

 

کد خبر: 27973

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0