28 فروردین 1403 - 11:00 ق.ظ

مقام دوم هیئت شمشیربازی اصفهان در سال ۱۴۰۲

دبیر هیئت شمشیربازی استان در گفت‌وگو با عصر اصفهان، از کسب مقام دوم هیئت استان در بین سایر هیئت‌های استانی خبر داده و گفت: فدراسیون شمشیربازی آیتم‌هتی مختلفی را برای ارزشیابی هییت‌ها در نطر گرفته بود و طبق ارزشیابی که انجام داد ما سال گذشته بین سایر هیئت‌های کشور رده دوم را به دست آوردیم

مقام دوم هیئت شمشیربازی اصفهان در سال ۱۴۰۲

محسن ستاری گفت: البته ما با هیئت استان یزد که رده اول را به دست آورده بود، اختلاف کمی داشتیم و همچنین برخی آیتم‌ها مثل میزبانی اردوهای تیم ملی را در نظر نگرفته بودند و اگر این موارد لحاظ می‌شد، می‌توانستیم مقام اول را هم کسب کنیم‌
وی افزود:ما سال گذشته چهار مقام آسیایی و سه مقام جهانی داشتیم و در سطح کشور نیز به طور معمول مقام اول و یا دوم کشوری را داریم.
دبیر هیئت شمشیربازی استان ادامه داد: اصفهان در شمشیربازی وضعیت خوبی دارد و سال گذشته در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور، در هر دو رده آقایان و بانوان قهرمان شد.
وی درباره برنامه‌های هیئت برای سال ۱۴۰۳ گفت: اولویت ما در سال جاری استعدادیابی است چون سال گذشته جمعیت ورزشکاران سازمان یافته هیئت افزایش یافت و به همین خاطر امسال هدف‌مان این است که این جمعیت را چند برابر کنیم. در حال حاضر هیئت ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته دارد و قرار است که این را به چند برابر ارتقا دهیم و برای این مهم به دنبال استعدادیابی هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم که وسایل ورزشکاران و قهرمانان این رشته را تامین کنیم.
“شمشیربازی جزو رشته‌های گران است و به تجهیزات خاصی نیاز دارد، اسپانسرها چقدر به حضور در این عرصه علاقه دارند؟ ” ستاری در پاسخ به این سوال گفت: در بخش بانوان سه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، آینده‌سازان و پوشاسب( شهرستان نجف‌آباد) در لیگ کشوری شرکت دارند و هریته‌ها را تامین می‌کنند، در بخش آقایان نیز باشگاه‌های فولاد مبارکه سپاهان و فداگاز اصفهان فعال هستند.
وی ادامه داد: این باشگاه‌ها با ورزشکاران قرار اد دارند الیته هزینه‌هایی مثل وسایل را تامین نمی‌کنند و ورزشکاران این حوزه شخصا وسایل مورد نیازشان را تامین می‌کنند و البته هیئت به مای‌پوشان و کسانی که به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند، کمک‌هایی را انجام می‌دهد و برخی از وسایل مورد نیازشان را تامین می‌کند.
دبیر هیئت شمشیربازی استان درباره وضعیت زیرساختی این رشته در سطح استان گفت: ما فعلا در اصفهان تنها سالن آکادمی سرهنگ‌پور زا داریم که البته خصوصی است و خانه شمشیربازی استان فعلا بلا استفاده است و قرار شده که بازسازی شود و منتظر هستم بودجه مورد نیاز تامین گردد، البته زمان بازسازی خانه شمشیربازی فعلا مشخص نیست و به سیاست‌های هیئت بستگی دارد که چه زمانی این امر را در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه به وضعیت شمشیربازی در سطح کشور و استان اشاره کرده و گفت: ما در سطح کشور یک سهمیه تیمی المپیک را گرفته‌ایم و ۳ نفر از شمشیربازان ما می‌توانند هم در مسابقات انفرادی و هم تیمی شرکت کنند اما هیچ کدام از این افراد اصفهانی نیستند البته قرار است که دو نفر از شمشیربازان اصفهانی به مسابقات زون آسیا اعزام شوند که آخرین مسابقات انتخابی المپیک است و در هر اسلحه یک نفر اعزام می‌شود و بر همین اساس ریحانه رضایی و علی امینی از اصفهان به این مسابقات اعزام خواهند شد.

کد خبر: 143838

نویسنده: : بهاره کلوندی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0