30 مرداد 1400 - 6:00 ب.ظ

مستمری معلولان سرپرست خانواده های اصفهان افزایش یافت

پژمان پورشبانان معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: گشایش مالی سازمان بهزیستی برابر با افزایش درصد مستمری مددجویان است که البته امسال شاهد افزایش قابل توجه بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته بودیم.

به گزارش عصراصفهان، پورشبانان با بیان اینکه همه افراد سرپرست خانواده مستمری دریافت می‌کنند، افزود: اگر فرزندان آ‌نها در دانشگاه درس بخوانند هزینه دانشگاه توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: حمایت مالی از معلولان سرپرست خانواده، بستگی به نوع درخواستی که آنها از ما دارند فرق می‌کند، بعضی از آنها می‌خواهند خوداشتغال باشند، بنابراین بهزیستی با حمایت‌هایی همچون دادن تسهیلات بانکی با سود کم و دادن حق بیمه به کارفرمایان برای معلولان فرصت شغلی ایجاد می‌کند، بعضی از آنها توانایی کار کردن ندارند و هزینه ایاب و ذهاب، درمان، ودیعه مسکن و … را دریافت می‌کنند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: براساس قانون، معلولان طبق نوع معلولیت و شدت آن می‌توانند از کمک هزینه‌های بهزیستی بهره مند شوند. برای مثال ممکن است، فردی با درصد کمی از معلولیت دارای شغل باشد و از حقوق و مزایای دولتی بهره مند شود، طبیعی است که این فرد با کسی که معلول نخاعی و سرپرست خانواده است و نمی‌تواند از جای خود بلند شود، تفاوت دارد و ما کمک هزینه کمتری به او پرداخت می‌کنیم.

204

کد خبر: 30999

منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0