16 مرداد 1400 - 3:00 ب.ظ

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان:

حقوق بازنشستگان استان اصفهان افزایش یافت

علیرضا غفرالهی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان از تغییرات قابل توجه با همسان سازی در حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: بازنشستگان می توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مربوطه و بارگذاری اطلاعات خود از افزایش گروه حقوقی مطلع شوند.

 

به گزارش عصر اصفهان، غفرالهی افزود: در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان، متوسط دریافتی بازنشستگان استان اصفهان از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۱ هزار و ۶۰۰ حکم برای افزایش گروه حقوقی و ۳ هزار و ۲۰۰ پرونده برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری نیز برای بازنشستگان قبل از سال ۹۶ در استان اصفهان صادر شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان گفت: متوسط حقوق بازنشستگان از یکم مهرماه ۹۹ با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همسان سازی شد که به نوعی همسان سازی حقوق، مهمترین و با ارزش‌ترین اقدام دولت برای بازنشستگان محسوب می‌شود که پس از حدود ۱۰ سال پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد.

غفرالهی به اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ به عنوان یکی دیگر از اقدامات دولت اشاره کرد و افزود: بیشترین تعداد بازنشستگان استان اصفهان با ۶۷ هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش، ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جهادکشاورزی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر راه آهن، و یک هزار و ۵۰۰ نفر مخابرات و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی گفت: نمی‌توان پیش بینی دقیقی در مورد اضافه شدن بازنشستگان ارائه کرد، اما پیش بینی می‌شود که امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته جدید به صندوق بازنشستگی این استان اضافه شوند.

غفرالهی گفت: مهمترین تسهیلات قابل ارائه به بازنشستگان، شامل وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی، وام ازدواج ۲۵ میلیون تومانی برای فرزندان بازنشستگان، وام پایان نامه پنج میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان و وام خرید کالای ایرانی تا ۵۰ میلیون تومان به بازنشستگان ارائه می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان افزود: ۱۰۲ هزار و ۸۱۷ نفر مشمول صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان هستند که ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر (۶۵ درصد) از آنها مرد و ۳۶ هزار نفر (۳۵ درصد) زن هستند که صندوق ماهانه ۷۲۷ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان دولت مشترک این صندوق هستند، افزود: میانگین سنی بازنشستگی در استان اصفهان ۵۱ سال و ۲ ماه است.

 

 

204

کد خبر: 28396

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0