8 شهریور 1401 - 2:00 ب.ظ

دولت در حال تدوین آیین‌نامه‌های حمایت از دانش‌بنیان‌ها است

آیین‌نامه مربوط به تجاری‌سازی در حوزه صنعت و معدن ابلاغ و آیین‌نامه‌های مربوط به پیشران‌های اقتصادی تصویب شده و امید است در حوزه کشاورزی و پزشکی نیز آیین‌نامه‌های مربوطه هرچه زودتر تهیه و تصویب شود تا تکلیف حوزه دانش‌بنیان و دستگاه‌های استفاده کننده از این محصولات روشن شود.

رحیم ممبینی روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در دولت سیزدهم هم به استناد حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان و فناور آیین نامه های لازم در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه، امروز توفیق حاصل شد با بخشی از دستاوردهای فناورانه سازمان جهاد دانشگاهی آشنا شویم افزود: انصافا این انگیزه ها، تلاش ها و تجلی اراده در مسیر تجاری سازی نوآوری ها توسط جهاد دانشگاهی باعث افتخار و غرور است.

ممبینی اظهار امیدواری کرد با توجه به سرلوحه قرار گرفتن تولید دانش بنیان در کشور بر اساس شعار سال و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب این حرکت با قوت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

معاون کل سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان وظیفه خود می داند با ایجاد بستر لازم زمینه تجاری سازی فناوری های تولید و بومی سازی شده  توسط سازمان جهاد دانشگاهی را فراهم کند.

وی همچنین با بیان اینکه، تمام فناوری های تولید و بومی سازی شده در این نمایشگاه از جمله فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپروری، پزشکی و سلامت، علوم انسانی و اجتماعی به طور مستقیم بر زندگی مردم نقش اساسی دارد تاکید کزد: باید تلاش کتیم یک ارتباط منطقی بین جهاد و دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان جهاد دانشگاهی به مناسبت هفته دولت در برنامه‌ و بودجه کشور گشایش یافت. در این نمایشگاه که صبح امروز با حضور  روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس سازمان جهاد دانشگاهی و تنی چند از معاونین این مجموعه افتتاح شد، گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپروری، پزشکی و سلامت، علوم انسانی و اجتماعی برای آشنایی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی کشور به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه روزهای ۸ و ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان مسوولان و مدیران ارشد اجرایی کشور است.

همچنین در حاشیه نمایشگاه فوق پنل‌های علمی به شرح ذیل برگزار می شود:

مدیریت انتقال تکنولوژی و پیوست فناوری در تولید محصولات دانش‌بنیان سه‌شنبه هشتم شهریور ماه ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰

ارائه نتایج طرح سنجش و پایش سند چشم‌انداز انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵

بحران آب و استفاده از فناوری‌های نوین شیرین سازی و انتقال آب روزچهارشنبه نهم شهریورماه ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰

پزشکی آینده (۴۵ دقیقه اول) و شبکه ملی کنترل سرطان (۴۵ دقیقه دوم)  ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰

نقش فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی (پنل تخصصی با امور کشاورزی سازمان برنامه‌وبودجه)۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵

سازمان جهاد دانشگاهی در دوره جدید مدیریت خود، ایجاد یک زیست‌بوم نوآوری برای نخبگان ایران را در اولویت برنامه‌ها قرار داده و مصصم است با ایجاد نوآوری در فناوری‌های تولیدشده در کشور گامی مؤثر در تکمیل زنجیره نوآوری و پر کردن حلقه‌های مفقوده چرخه تولید ایده تا ارزش بردارد.

کد خبر: 120036

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0