20 بهمن 1399 - 2:26 ب.ظ

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در تهران

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: ۲ نفر از عاملان درگیری مسلحانه در خیابان نبرد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از پلیس تهران بزرگ/ سرهنگ سعید راستی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: چهارم بهمن ماه امسال یک مورد درگیری و شرارت منتج به تیراندازی در حوالی خیابان نبرد به وقوع انجامید که در این راستا بلافاصله تیم های عملیاتی از ماموران پلیس به سرعت در محل وقوع جرم حاضر و طی بررسی اولیه میدانی مشخص گردید عده ای از اراذل و اوباش منطقه پس از حضور در محل اقدام به عربده کشی با سلاح سرد و درگیری نموده که در این بین نیز اقدام به تیر اندازی با سلاح گرم می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه متهمان این پرونده قبل از حضور ماموران از محل وقوع جرم متواری شده بودند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته و اظهارات اهالی محل مشخص شد؛ عاملان این اقدام مجرمانه  از اراذل و اوباش سطح دار تهران بوده که به همراه تعدادی از نوچه هایشان به وسیله قمه اقدام به عربده کشی و درگیری کرده و در تعاقب ضرب و شتم نیز ضمن ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم اقدام به تیراندازی هوایی کرده و از محل متواری می شوند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت، خاطر نشان کرد: در ادامه روند رسیدگی پرونده با کمک دوربین های مداربسته هویت متهمان پرونده شناسایی و دو نفر از عاملان اصلی این درگیری و تیر اندازی  در روز نوزدهم بهمن ماه دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد از جمله درگیری، اخلال در نظم، نزاع دسته جمعی، تیراندازی، قدرت نمایی با سلاح و زورگیری هستند، بیان داشت: متهمان با قرار میلیاردی روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

پلمب ۴ کافه رستوران متخلف در پایتخت

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با اشاره به ادامه دار بودن طرح های نظارتی پلیس، از شناسایی و پلمب ۴ کافه رستوران متخلف در نقاط مختلف شهر تهران خبر داد و، گفت: متصدیان این واحد های صنفی با بی توجهی به قوانین و مقررات مربوطه، ضمن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به عرضه قلیان به مشتریان خود می کردند.

سرهنگ نادر مرادی در این باره اظهار داشت: روز گذشته ۱۸ بهمن ماه، ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت در ادامه استمرار طرح های نظارتی خود از مراکز عرضه قلیان به نقاط مختلف شهر تهران اعزام که در این راستا ضمن بازدید از ۸۷واحد صنفی، به ۳۶متصدی اخطار و ۴ کافه رستوران متخلف در حوالی مناطق کن، حکیمیه، تهرانپارس و خیابان جمهوری را که با بی توجهی به قوانین و مقررات مربوطه و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی  اقدام به عرضه قلیان به مشتریان خود می کردند، پلمب کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با بیان اینکه طرح های نظارتی پلیس همچنان با قدرت و جدیت بیشتری تا پایان همه گیری کرونا در دستور کار پلیس اماکن تهران بزرگ قرار گرفته است، خاطر نشان کرد:شهروندان می توانند گزارش های خود را در خصوص تخلفات واحدهای صنفی از طریق سامانه۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن به گزارش های آنان رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

کشف ۵ میلیارد تومان لوازم یدکی قاچاق در جنوب تهران

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: ۶ هزار و ۳۰ عدد انواع لوازم یدکی خودروهای خارجی شامل؛ در، گلگیر، میل تعادل، واشر و… و. که به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده بود کشف شد.

سردار علی ذوالقدری گفت:روز گذشته ۱۹ بهمن ماه، ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دپومقادیر قابل توجهی از لوازم یدکی خودرو های خارجی در یک انبار در حوالی گردنه تنباکویی در بزرگراه امام رضاع(ع) مطلع که بلافاصله بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود:با توجه به اینکه بررسی های اولیه ماموران پلیس حاکی از صحت و سقم این خبر داشت، لذا نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور بازرسی از محل و بازداشت مالک انبار موصوف صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد:در بازرسی از انبار مذکور ۶ هزار و ۳۰ عدد انواع لوازم خودرو شامل؛ در، گلگیر، میل تعادل، واشر و… و. مربوط به خودرو های خارجی که به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد:کارشناسان ارزش کالای کشف شده را حدود ۵ میلیارد تومان براورد کرده اند.

سرقت از مغازه با انگیزه انتقام جویی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارق مغازه که به بهانه انتقام جویی دست به سرقت زده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: چهارم شهریور ماه پرونده ای مبنی بر سرقت مغازه از سوی دادسرای ناحیه۳ تهران به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد که مفاد پرونده حاکی از آن بود که پنج دستگاه تلفن همراه در مدل های متنوع و چندین دستگاه لوازم جانبی اورجینال به ارزش ۷۵ میلیون تومان از مغازه شاکی به سرقت رفته است.

وی عنوان کرد: کارآگاهان با بازدید از محل وقوع سرقت متوجه می شوند سرقت داخلی بوده و احتمال اینکه سرقت توسط شخصی که به کلید مغازه دسترسی داشته متصور است که با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم کارآگاهان به یکی از بستگان شاکی که حمید نام داشت مظنون می شوند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابراز داشت: با توجه به اینکه متهم جا و مکان خاصی نداشت با استفاده از شیوه های پلیسی در خیابان عشقیار شناسایی و دستگیر می شود که ابتدا منکر هرگونه سرقت بوده و با اظهارات ضد و نقیضی سعی در گمراه کردن ماموران و کتمان حقیقت داشت که با ارائه دلایل و مستندات راهی جز اعتراف به بزه انتسابی نداشته و به جرم خود معترف می شود.

دستخال خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات تکمیلی بیان داشت سرقت را به تنهایی انجام داده و حاضر به جلب رضایت شاکی است که مراتب طی شرحی به نظر مقام قضائی رسید و در نهایت با هماهنگی قضائی اموال شاکی مسترد و پرونده به همراه متهم جهت کسب تکلیف به دادسرا ارسال و اعزام شد.

کد خبر: 32973

منبع:  پلیس تهران بزرگ

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0