16 اسفند 1402 - 4:00 ب.ظ

نگاهی به هفته نوزدهم لیگ برتر؛

از دوئل ربیعی و شجاعی تا آزمون آل‌نعمه مقابل پرسپولیس

به گزارش عصر اصفهان، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر طی امروز و فردا برگزار می‌شود و ذوب‌آهن و سپاهان در این مدت به مصاف هوادار و پیکان خواهند رفت.

از دوئل ربیعی و شجاعی تا آزمون آل‌نعمه مقابل پرسپولیس

دوئل ربیعی با شجاعی و رفقا

هفته چهارم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر از امروز با برگزاری ۳ دیدار آغاز می‌شود و ذوب‌آهن پس از شکست مقابل پرسپولیس، باید امروز در تهران به مصاف هوادار برود. سبزپوشان اصفهانی درحالی آماده این بازی می‌شوند که ۲ شکست متوالی حاصل کارشان در نیم‌فصل دوم بوده و برای خاتمه دادن به روند ناکامی‌هایشان باید از سد هوادار بگذرند.
از طرفی ذوب آهن در پنج دیدار گذشته خود با هوادار در لیگ برتر موفق به شکست این تیم نشده و تقابل امروز دو تیم برای ربیعی و شاگردانش بازی حیثیتی به شمار می‌رود.
ذوب‌آهن بدون شک مقابل هوادار کار سختی در پیش دارد؛ شاگردان شجاعی در هفته‌های اخیر شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و از ۵ با ی آخرشان ۳ برد و ۲ مساوی را به دست آورده‌اند و تلاش دارند که مقابل ذوب‌آهن هم این روند را ادامه دهند.

جدال انگیزه

در مهم‌ترین بازی امروز ملوان پیروان گل‌گهر سیرجان است؛ شاگردان تارتار در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشتند و نیم‌فصل دوم را هم با برد مقابل ذوب‌آهن شروع کردند اما در دو هفته گذشته مقابل استقلال و فولاد با تساوی یک_یک متوقف شده‌اند و به همین دلیل مقابل گل‌گهر انگیزه زیادی برای پیروزی دارند.
از طرفی گل‌گهر و ملوان تنها یک امتیاز فاصله دارند و با توجه به فاصله ۲ امتیازی ملوان با سپاهان و تراکتور، شاگردان تارتار در صورت پیروزی شانس صعود حداقل ۲ پله‌ای را خواهد داشت.
در طرف مقابل گل‌گهر هم شرایط مشابه‌‌ای دارد؛ آبی‌پوشان سیرجان نیم‌فصل دوم را پرقدرت شروع کرد‌ه‌اند و در سه هفته گذشته ۲ برد و یک مساوی به دست آورده‌اند و با توجه به شرایط جدول اگر بتوانند ذوب‌آهن را شکست دهند، شانس این را دارند که حای تا رده سوم هم صعود کنند.

۳ امتیاز واجب‌تر از نان شب!

در ادامه مسابقات هفته نوزدهم فردا با برگزاری ۵ بازی دیگر به اتمام می‌رسد و در یکی از مهم‌ترین بازی هفته سپاهان میزبان پیکان است.
زردپوشان اصفهانی که در هفته‌های اخیر شرایط خوبی نداشتند، در نهایت با پیروزی پرگلی که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل شمس‌آذر به دست آوردند، از زیر فشارها خارج شدند و حالا منتظر مصاف با پیکان هستند.
شاگردان مورایس که ۲ بازی کمتر از سایر مدعیان انجام داده‌اند، می‌دانند که برای حفظ و کاهش فاصله‌شان با صدر جدول باید از سد پیکان بگذرند و همین نکته باعث می‌شود که سپاهانی‌ها در این دیدار خانگی با انگیزه دو چندانی به میدان بیایند.
در طرف مقابل هم پیکان در نیم‌فصل دوم تنها ۳ مساوی متوالی را کسب کرده و برای پایان بخشیدن به روند نتایج ضعیف‌شان به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند. شاگردان عنایتی در هجده هفته گذشته تنها موفق شده‌اند که ۱۴ امتیاز کسب کنند و با منطقه خطر فقط ۲ امتیاز فاصله دارند و برای فرار از این منطقه با انگیزه مضاعف‌تری به مصاف سپاهان خواهند آمد.

مهم‌ترین آزمون آل‌نعمه

در مهم‌ترین بازی هفته، پرسپولیس روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. سرخ‌پوشان در سه هفته گذشته ۳ پیروزی متوالی را کسب کرده‌اند و در شرایط خوبی به سر می‌برند‌. شاگردان اوسمار با صدرجدول ۳ امتیاز فاصله دارند و می‌دانند که در بازی فردا هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی می‌تواند مسیر استقلال را بر قهرمانی هموارتر کند و به همین خاطر به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرمی دارند.
در طرف مقابل فولاد در فصل جاری روند ضعیفی را طی کرده و احمد آل‌نعمه سومین سرمربی قرمزپوشان اهوازی تا بدین جای فصل است و در ۳ بازی که به عنوان سرمربی، روی نیمکت فولاد نشسته یک برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورده و فردا در مهم‌ترین آزمون مربیگریش مقابل پرسپولیس خواهد ایستاد.

کد خبر: 143034

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0