26 اسفند 1402 - 11:00 ق.ظ

آخرین هفته لیگ ور سال ۱۴۰۲؛

از جدال محرم_ربیعی تا رقص مرگ سپاهانی‌ها

به گزارش عصر اصفهان، لیگ بیست و سوم در سال جاری به پایان راه خود رسیده و رقابت‌های لیگ برتر در سال ۱۴۰۲ با برگزاری هفته بیست و یکم به اتمام خواهد رسید.

از جدال محرم_ربیعی تا رقص مرگ سپاهانی‌ها

سال ۱۴۰۲ به واپسین روزهای خود رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ سازمان لیگ، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود و در مهم‌ترین این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

سپاهان_گل‌گهر؛ رقص مرگ

سپاهان هفته گذشته بلاخره پس از ۵ شکست پیاپی فولاد خوزستان را در اهواز شکست داد و با توجه به نتیجه دربی، فاصله‌اش با صدر جدول به ۹ امتیاز کاهش یافت؛ طلایی‌پوشان اصفهانی ۲ بازی کمتر از سایر تیم‌ها انجام داده‌اند و با در نظر گرفتن نتیجه دربی، همچنان از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌آیند و اگر بتوانند از سد گل‌گهر بگذرند، به ادامه مسیر امیدوار خواهند بود.
از طرفی بازی سپاهان و گل‌گهر را باید دوئل مرگ و زندگی نامید؛ استقلال و پرسپولیس نسبت به سپاهان بازی‌‌های آسان‌تری در پیش دارند و با توجه به فاصله طلایی‌پوشان اصفهانی با صدر جدول، هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، می‌تواند شانس آنها را برای بازگشت به دوئل قهرمانی ‌کاملا از بین ببرد.
علاوه بر این سپاهان و گل‌گهر تنها یک امتیاز فاصله دارند و همین نکته باعث می‌شود که ۳ امتیاز این دیدار برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.
در سمت مقابل گل‌گهر برای این دیدار شرایط خوبی دارد؛ آبی‌پوشان سیرجان در نیم‌فصل دوم روند خوبی را طی کرده‌اند و از ۵ بازی آخرشان ۱۰ امتیاز گرفته‌اند و از اسلی‌ترین مدعیان کسب سهمیه هستند و همین نکته باعث می‌شود تا برای بهبود جایگاه‌شان در جدول به این ۳ امتیاز نیاز مبرمی داشته باشند.
در مجموع نتیجه دیدار سپاهان و گل‌گهر تاثیر زیادی در معادلات قهرمانی خواهد داشت و همین امر در کنار نیاز هر دو تیم به پیروزی باعث شده که این دیدار عملا دوئل مرگ و زندگی باشد.

دوئل حیثیتی ربیعی و نویدکیا

دیدار مس رفسنجان و ذوب‌آهن، دیگر بازی مهم هفته بیست و یکم است و به نوعی حیثیتی‌ترین بازی فصل ربیعی محسوب می‌شود. سبزپوشان اصفهانی هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان تن به شکست تلخی دادند تا روند ناکامی‌‌هایشان همچنان ادامه داشته باشد.
ذوبی‌ها در طول نیم‌فصل دوم تاکنون هیچ بردی به دست نياورده‌اند و برای خارج شدت از زیر فشار باید از سد مس عبور کنند.
از طرف دیگر ذوب‌آهن سایه شمس‌آذر قزوین و آلومینیوم اراک را در نزدیکی خود حس می‌کند و هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی، می‌تواند جایگاه این تیم را در جدول به خطر اندازد.
در سمت مقابل مس رفسنجان در نیم‌فصل دوم با محرم نویدکیا روند خوبی در پیش گرفته‌است؛ نارنجی‌پوشان رفسنجانی هفته گذشته آلومینیوم اراک را ۲ بر یک شکست دادند و در شرایط خوبی به سر می‌برتد.شاگردان نویدکیا در نیم‌فصل دوم هیچ شکستی نداشته و از ۵ بازی آخرشان ۱۱ امتیاز کسب کرده‌اند و قصد دارند تا در این بازی خانگی به روند خوبشان ادامه دهند.
مس رفسنجان تنها ۲ امتیاز با ذوب‌آهن فاصله دارد و درصورت پیروزی مقابل این تیم می‌تواند جایگاهش را در جدول بهبود ببخشد و همین امر به آنها انگیزه مضاعفی می‌بخشد.
از طرف دیگر نتیجه این دیدار جدا از تاثیری که روند دو تیم خواهد داشت، با توجه به سابقه حضور ربیعی در مس و همچنین حضور یک مربی اصفهانی در راس نیمکت این تیم، تبدیل به یک دیدار حیثیتی نیز شده است.

پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

تقابل پرسپولیس و پیکان بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته خواهد بود؛ سرخپوشان پایتخت هفته گذشته مقابل استقلال با تساوی بدون گل متوقف شدند نا بهترین فرصت برای جبران فاصله‌شان با صدر جدول را از دست بدهند با این حال همچنان یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند.
پرسپولیس تنها ۳ امتیاز با صدرجدول فاصله دارد و تلاش می‌کند تا با پیروزی مقابل پیکان، فاصله‌اش را با صدر جدول حفظ کند. سرخپوشان منتظر یک لغزش استقلال هستند تا بلافاصله جای آبی‌پوشان را در صدر جدول بگیرند و همین نکته ارزش پیروزی مقابل پیکان را دو چندان خواهد کرد .
شاگردان اوسمار در نیم‌فصل دوم روند خوبی را طی کرده‌اند و در آرمانی‌ترین حالت خودشان هستند؛ حضور مهره‌های با کیفیت و درخشش عناصر هجومی این تیم به ویژه اورونوف باعث شده تا دیدارهای این تیم جذاب و تماشایی از آب در آید.
در سمت مقابل پیکان نیز در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و در شرایط خوبی به سر می‌برد؛ شاگردان عنایتی پس از پیروزی مقابل سپاهان، هفته گذشته ملوان بندرانزلی را هم شکست دادند تا روند خوبشان در نیم‌فصل دوم را حفظ کنند. پیکان در نیم‌فصل دوم هیچ شکستی نداشته و با کسب دو برد پیاپی از ۵ بازی آخرش، در آمادگی کامل به سر می‌برد.

از طرف دیگر پیکانی‌ها تنها یک امتیاز با فولاد و هوادار فاصله دارند و برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان باید از سد پرسپولیس بگذرند و هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی منجر به سقوط آنها در جدول خواهد شد

شجاعی طلسم استقلال را می‌شکند؟

دیدار هوادار و استقلال آخرین بازی هفته بیست و یکم است؛ آبی‌پوشان پایتخت هفته گ۶توانستند از رقیب سنتی‌شان یک امتیاز با ارزش را بگیرند و تا حدودی جایگاه‌شان را در صدر جدول تثبیت کنند با این حال فاصله ۳ امتیازی پرسپولیس با استقلال باعث سده که نکونام و شاگردانش فرصت کوچکترین اشتباهی را نداشته باشند.
استقلال گربه سیاه هوادار است؛ آبی‌پوشان پایتخت تاکنون ۵ بار با هوادار بازی کرده‌اند و در همه بازی‌ها پیروز از زمین خارج شده‌اند و می‌توان گفت که گربه سیاه هوادار به حساب می‌آیند و تلاش می‌کنند تا در بازی امروز نیز این رکورد را حفظ کنند.
در سمت مقابل هوادار با مسعود شجاعی در نیم‌فصل دوم روند رو به رشدی را طی کرده است؛ بنفش‌پوشان تهرانی پس از تساوی باارزش مقابل ذوب‌آهن، هفته گذشته مقابل تراکتور با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خوردند و اولین باخت‌شان را در نیم‌فصل دوم تجربه کردند.
شاگردان شجاعی با فولاد هم‌امتیاز هستند و برای فرار از نزدیک شدن به منطقه خطر، فرصت کوچکترین اشتباهی ندارند و باید از سد استقلال عبور کنند. از طرفی شجاعی و شاگردانش تلاش دارند تا طلسم شکست‌ناپذیری استقلال را هم بشکنند و همین امر به آنها انگیزه دو چندانی خواهد داد.

کد خبر: 143247

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0