11 دی 1402 - 9:00 ق.ظ

نیم‌فصل اول لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید؛

سپاهان قهرمان خواهد شد؟

نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسیده و تکلیف قهرمانی دور رفت این فصل از رقابت‌ها، با برگزاری دو مسابقه حساس شمس‌آذر قزوین_سپاهان و مس رفسنجان پرسپولیس مشخص خواهد شد.

سپاهان قهرمان خواهد شد؟

به گزارش عصر اصفهان، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر از روز شنبه گذشته با برگزاری 2 دیدار آغاز شد و در مهم‌ترین این مسابقات، تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با گل‌های آرمین سهرابیان و پیمان بابایی در مقابل تک گل امیر شهیم، موفق شد تیم پیکان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و موقتا به صدر جدول برسد.
استقلال تهران 32 امتیازی است و اگر امروز سپاهان و مقابل شمس‌آذر شکست بخورد، قهرمان نیم‌فصل خواهد شد. در دیگر بازی روز شنبه، تراکتور در تبریز صنعت نفت آبادان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و با کسب 28 امتیاز جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرد.
سپاهان با یک امتیاز قهرمان خواهد شد
در مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم سپاهان امروز در قزوین با تیم شمس‌آذر دیدار می‌کند و در صورت کسب مساوی و یا پیروزی، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم خواهد شد. با این حال طلایی‌پوشان اصفهانی برای مسابقه حساس امروز در شرایط سختی قرار گرفته‌اند؛ کمیته انضباطی هفته گذشته اعلام کرد که 6 تن از بازیکنان سپاهان تا زمانی که قراردادهایشان اصلاح نشود، از همراهی تیم‌شان محروم هستند و تلاش مدیران سپاهان برای حل این مشکل، تا زمان نوشتن گزارش، حاصلی در پی نداشته است‌. از طرف دیگر رامین رضاییان و سیاوش یزدانی همچنان مصدوم هستند و ارشیا سرشوق نیز هفته گذشته مقابل گل‌گهر اخراج شد نا تعداد غایبن سپاهان مقابل شمس‌آذر قزوین به 8 نفر برسد.
سپاهان در روزهای اخیر درگیر حواشی زیادی بود و پس از اتفاقات بازی با گل‌گهر، گمانه‌زنی‌های زیادی درمورد جدایی مورایس از این تیم شکل گرفت. در همین راستا منوچهر نیکفر، سرپرست باشگاه سپاهان جمعه گذشته جلسه‌ای را با سرمربی پرتغالی تیمش برگزار نمود و خروجی این جلسه طولانی، خبر از ماندگاری مورایس می‌دهد.
کاروان سپاهان پس از شکست مقابل گل‌گهر در غرب تهران اردو زد و آخرین تمرین‌شان را در زمین پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کرد؛ طلایی‌پوشان اصفهانی برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل، انگیزه بالایی دارند و تصاویر منتشر شده از آخرین تمرین سپاهان، انگیزه بالای شاگردان مورایس را به نمایش می‌گذارد.
سپاهان در حال حاضر با 31 امتیاز در رده دوم جدول ایستاده و با کسب حتی یک مساوی مقابل شمس‌آذر، قهرمان نیم‌فصل نخست لیگ برتر خواهد شد.
شانس قهرمانی پرسپولیس روی کاغذ
دومین مسابقه مهم امروز بین تیم‌های مس رفسنجان و پرسپولیس برگزار خواهد شد؛ سرخپوشان که در فصل جاری نتوانسته‌اند روند مقتدرانه فصول گذشته را ادامه دهند، هفته گذشته از لغزش سپاهان نهایت استفاده را بردند و با پیروزی مقابل نساجی، خودشان را به یک قدمی صدر جدول رساندند‌.
پرسپولیس نسبت به دو مدعی دیگر شانس کمتری برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل دارد؛ شاگردان گل‌محمدی 29 امتیازی هستند و تنها در صورتی قهرمان می‌شوند که مس رفسنجان را با اختلاف بیش از 5 گل شکست دهند و سپاهان نیز مقابل شمس‌آذر شکست بخورد؛ اتفاقی که با توجه به کمبود مهاجم در پرسپولیس دور از ذهن خواهد بود با این حال گل‌محمدی و تیمش روی کاغذ شانس قهرمانی را دارند.
ذوب‌آهن به دنبال تثبیت جایگاه پنجم
پرونده نیم‌فصل اول لیگ برتر، روز چهارشنبه 13 دی ماه با برگزاری دو مسابقه ذوب‌آهن _گل‌گهر سیرجان و فولاد_نساجی مازندران بسته خواهد شد‌.
بازی ذوب‌آهن و گل‌گهر حساسیت چندانی ندارد با این حال فاصله 2 امتیازی شاگردان ربیعی و آبی‌پوشان سیرجان، باعث شده تا هر دو تیم برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان به دنبال پیروزی و کسب امتیاز در این مسابقه باشند‌. ذوب‌آهن در حال حاضر 24 امتیازی است و در صورت پیروزی مقابل گل‌گهر، نیم‌فصل اول را با 27 امتیاز و در رده پنجم جدول به اتمام خواهد رساند. در طرف دیگر گل‌گهر که با پیروزی مقابل سپاهان، در شرایط خوبی قرار گرفته 22 امتیازی است و در صورتی که بتواند از سد گاندوهای اصفهانی عبور کند، 26 امتیازی خواهد شد و با در نظر گرفتن نتیجه بازی آلومینیوم اراک مقابل ملوان، شانس رسیدن به رده پنجم جدول را هم خواهد داشت.

کد خبر: 140791

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0