8 اردیبهشت 1403 - 8:00 ق.ظ

نکاتی از حقوق آپارتمان نشینی

هفت قانون مهم که همه باید در زندگی آپارتمان نشینی بدانند

نکاتی از حقوق آپارتمان نشینی

با افزایش جمعیت در دهه های اخیر، شاهد گسترش آپارتمان نشینی خصوصا در شهرهای بزرگ و پر جمعیت بوده ایم. به این ترتیب اطلاع از قوانین و مقررات آپارتمان ها بسیار مهم است.

سال‌ هاست که شکل زندگی در شهرهای بزرگ تغییر پیدا کرده و خانه‌های بزرگ ویلایی جای خود را به واحدهای آپارتمانی داده اند. از آنجا که اکثر شهروندان در شهرهای بزرگ، ساکن آپارتمان هستند اطلاع از قوانین و مقررات آپارتمان نشینی بسیار مورد نیاز و ضروری است.

در این پست، هفت موضوع مهم و مفید مربوط به آپارتمان ها را مرور و بررسی خواهیم کرد:

۱. چنانچه مالک یکی از آپارتمان ها در یک مجتمع بدون کسب نظر اکثریت، اقدام به نصب درب یا پنجره غیر همسان نماید، مدیر ساختمان میتواند از طریق دادگاه او را وادار به نصب درب و پنجره همشکل با سایر واحدها نماید.

۲. در صورتی که واحدی دچار آتش سوزی شود و مدیر ساختمان قبلا اقدام به بیمه تمام ساختمان به عنوان یک واحد نکرده باشد، مسئولیت جبران خسارت وارده بر عهده مدیر ساختمان است.

۳. از طریق بیمه مسئولیت به صورت بی نام، میتوان کل آپارتمان را تحت پوشش بیمه قرار داد تا در صورت بروز حادثه برای نیروی خدماتی و نظافتچی، بیمه جبران خسارت نماید.

۴. اگر واحدی فاقد پارکینگ باشد، حق استفاده از پارکینگ دیگران را ندارد و در صورت استفاده، مالکِ پارکینگ میتواند به عنوان تصرف عدوانی اعلام جرم و شکایت کند.

۵. در صورت عدم پرداخت هزینه های جاری مشترک، توسط مستأجر، مالک آن واحد باید نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام نماید.

۶. اگر گلدان یا اشیاء مختلف از لبه پنجره و یا تراس بر اثر باد یا بی احتیاطی سقوط کند و خسارت جانی یا مالی به دیگری وارد شود، واحد مورد نظر، مسئول پرداخت دیه و جبران خسارت می باشد.

۷. درصورت عدم پرداخت هزینه های مشترک ‌توسط یکی از واحدها، می توان متعاقب ارسال اظهارنامه قانونی از طریق دفاترخدمات الکترونیک قضایی(ثنا)، و در صورت استنکاف مجدد، استفاده از خدمات مشترک ساختمان را از قبیل آسانسور را برای آن واحد قطع نمود.

وکیل خودت باش 

کد خبر: 144185

نویسنده: : بهروز رسول پناه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0