نویسنده: نرگس رضایی

یادداشت فریاد فراموش شدگان
12 اردیبهشت 1403 - 1:00 ب.ظ

فریاد فراموش شدگان

به قولی، دیگر کارگری یک شغل نیست و یک وضعیت اجتماعی و فرهنگی وموضوعی است که تا دچارش نشده باشید نمی توانید زیر پوسته پنهانش را تسکین و التیام دهید. شاید پرسیده شود مگر کار یا کارگری درد است و نیاز به درمان دارد؟! کارگری زمانی در ردیف، مباحث تراژیک قرارمی گیرد که درد نان با کرامت انسانی گره خورد ه باشد،غرامت بی توجهی به جامعه بزرگ کارگری به طور حتم فقر خواهد بود.

فوتبال ال کلاسیکو ایران حساس تر از همیشه
12 اردیبهشت 1403 - 12:00 ق.ظ

ال کلاسیکو ایران حساس تر از همیشه

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در شرایطی به دیدار یکدیگر می روند که هر دو تیم نیاز به سه امتیاز این دیدار دارند.

اجتماعی شنبه ها تعطیل است؟
2 اردیبهشت 1403 - 1:00 ب.ظ

تعطیلی پنج شنبه ها یا شنبه ها؟

درحدود سه ماه پیش طرح اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری در خصوص ساعت کاری در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و بر اساس مصوبات مجلس ساعت کاری هفته‌ای را از ۴۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به ۴۰ ساعت در هفته و هر روز ۸ ساعت تغییر داده است ودر مرحله بعدی اصلاح ماده ۸۷ بحث تعطیلی پنج شنبه‌ها در سایر شهرستان‌ها مطرح شده بود که به نوعی تبعیض برای سایر کارمندان وشهرستان هامحسوب می‌شدو پس از بررسی کمیسیون پیشنهاد تعطیلی جمعه و شنبه مطرح شد.

ویژه خبری کمتر از یک وعده ناهار!
1 اردیبهشت 1403 - 1:00 ب.ظ

بررسی افزایش دستمزد کارگران در سال 1403؛

کمتر از یک وعده ناهار!

در ابتدای فروردین 1403 مصوب شد 35 درصد حداقل دستمزدکارگران و 22 درصد سایر سطوح افزایش یابد اما هنوز مهر این افزایش خشک نشده بود که روند صعود نرخ ارز خط بطلانی بر افزایش میزان دستمزدها زد و در سقوطی آزاد کارگران را به ضعیف ترین سطح میزان قدرت خرید قرار داد.

اجتماعی
26 فروردین 1403 - 12:59 ق.ظ

گسل های اعتماد عمیق تر از همیشه…!

به نظر می رسد اعتماد یکی از زیر مولفه های سرمایه اجتماعی جامعه وحاکمیت هاست.  ومقوله اعتماد، در روند تحولات اجتماعی جامعه نقش پر رنگ تری دارد چرا که برای تحقق حقوق فردی و اجتماعی و رسیدن به عدالت اجتماعی باید بستر آن به خوبی فراهم باشد. ضرورتی که برای مشارکت در همه لایه های زندگی مردم احساس می شود.

اجتماعی
10 دی 1402 - 4:33 ب.ظ

در آستانه نهمین سال انتشار روزنامه عصر اصفهان؛

مارا نبین و مارا نخوان…!

فراز و نشیب های 150 ساله رسانه های ایران را اگر مرور کنیم رکن چهارم دموکراسی با مسایل متعددی دست و پنجه نرم کرده است و همچنان دستخوش تحولات است.

اجتماعی
7 آذر 1402 - 2:02 ب.ظ

مهاجرت، زنگ خطری برای توسعه یافتگی

مهاجرت سالانه 10 هزار کادردرمان(ماما،پزشک،پرستار) از کشور آمار تقریبی گوشه ای از معضل خروج سرمایه های انسانی و متخصص است.همچنین خروج کادر درمان از بیمارستان های دولتی می تواند زنگ خطری برای نظام سلامت کشور و متولیان و سیاست گذاران حوزه بهداشت و درمان باشدو ادامه این روند،منجر به بحرانی شدن وضعیت بیمارستان های دولتی خواهد شد.زیرا بیشترین مراجعات در بخش دولتی اتفاق می افتد و اکثر بیماران را قشر کم درآمد جامعه  تشکیل می دهند.

استان ها
28 آبان 1402 - 10:04 ق.ظ

با وجود سفر وزرای نیرو و کشور به اصفهان؛

موضوع پروژه بن – بروجن در هاله ای از ابهام ماند!

عصرروز شنبه 27 آبان ماه 1402 وزیر نیرو و وزیر کشور در پی حواشی افتتاح پروژه بن بروجن در چهارمحال و بختیاری با حضور رییس جمهور، که در هفته قبل از آن صورت گرفته بود ، به اصفهان سفر ودرجلسه ای با مسئولان استان ، خبرگان دانشگاهی ونمایندگان صنف کشاورزان و البته بدون حضور رسانه های محلی و مکتوب در رابطه با برخی ابهامات و اعتراضات و تاکید بر دو نکته (شنیدن دغدغه ها و تبیین آنچه در واقعیت پروژه پر حاشیه بن بروجن اتفاق افتاده است)  گفت و گو کردند.

محیط زیست امید
14 آبان 1402 - 2:36 ب.ظ

درنای سیبری کجاست؟!

ایران چشم به راه امید است!

در زمستان سرد سال 1386 یکی از 3 درناهای سیبری  در فریدون کنار به دست شکارچیان کشته شد و تنها دو درنا به نام های امید و آرزوباقی ماندند. نام هایی که پس از نابودی یکی از این 3 درنای کمیاب بر این زوج بازمانده گذاشته شد.

فوتبال
11 آبان 1402 - 11:16 ق.ظ

گمانه زنی های رسانه ای برای سرنوشت بازی تیم های الاتحاد و سپاهان؛

سپاهان بازنده شد؟!

بر اساس گمانه زنی های رسانه ای و نه اعلام رسمی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نتیجه دیدارسپاهان- الاتحاد، 3 بر صفر به نفع تیم الاتحاد اعلام شده است.