4 شهریور 1400 - 7:00 ب.ظ

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان

سامان‌دهی مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات تولید خوراک دام استان اصفهان

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از سامان‌دهی مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات تولید خوراک دام استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، کامران بقایی، معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از اهداف تشکیل کارگروه دامپروری و به تبع آن کمیته‌های زیر مجموعه آن در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، سامان‌دهی اشتغال کارشناسان ماهر و کارآمد بر اساس نیازسنجی واحدهای دامپروری و در نتیجه بهبود وضعیت تولید و ارتقای کنترل کیفی واحد است.

وی افزود: بحث مسوولان فنی دامپروری علی‌رغم دانش‌آموختگان آماده به کار فراوان، مظلوم واقع شده است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان متولی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با تمام توان آمادگی سامان‌دهی این موضوع را دارد.

این مقام مسئول گفت: در قانون نظام جامع دامپروری کشور در حوزه کنترل خوراک دام و طیور و آبزیان به الزام استفاده از مسوولان فنی اشاره شده است و اهمیت حضور کارشناسان دامپروری در کارخانجات خوراک دام بر کسی پوشیده نیست و در جهت محقق شدن این مهم حمایت سازمان جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه کارخانجات خوراک دام لازم است.

ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان بر اهمیت نقش مسوولان فنی دامپروری در کارخانجات خوراک دام تاکید کرد و افزود: حضور این کارشناسان در این واحدهای تولیدی در کنار سایر نیرو‌ها باعث هم‌افزایی مجموعه خواهد شد و در صورت لزوم می‌توان به منظور رفع نواقص قوانین موجود و از بین بردن موانع با دید کارشناسی و البته همفکری و استفاده از تجربیات سایر سازمان‌های ذی‌ربط اقدام کرد.

عباس زال‌بیک نایب رییس سازمان تصریح کرد: اهمیت تخصص مسوولان فنی دامپروری در مباحث تغذیه دام و جیره‌نویسی در کارخانجات خوراک دام کاملاً مشهود است و لازم است در هر کارخانه متناسب با حجم تولید از تعدادی کارشناس ماهر و کارآزموده به منظور ارتقای سطح تولیدات واحد بهره برد.

در حال حاضر ۲۴۰۰نفر کارشناس دامپروری عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند و برای سامان‌دهی مسوولان فنی واحدهای دامپروری می‌توان از پتانسیل این اعضا بهره‌مند شد

کد خبر: 31335

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0