4 مرداد 1399 - 7:17 ب.ظ

ماکرون با تعطیلی سراسری فرانسه مخالف است

رئیس‌جمهور فرانسه در جلسه‌ای با رهبران مذهبی این کشور با تعطیلی سراسری فرانسه مخالفت کرده است.

به گزارش عصر اصفهان، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه به مسئولان مذهبی گفته با تعطیلی سراسری فرانسه برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید مخالف است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی که در این جلسه حضور داشته نوشته رئیس‌جمهور فرانسه با پیشنهاد تعطیلی سراسری مخالفت کرده است.

این منبع به خبرگزاری رویترز گفت: «ماکرون گفت تعطیلی سراسری در کار نخواهد بود. او گفت این کار بیشتر ضرر به بار می‌آورد تا درمان.»

رئیس‌جمهور فرانسه در این جلسه با رهبران مذهبی به این جمع‌بندی رسیده که جشن‌های مسیحی‌ها و یهودی‌ها احتمالاً امسال برگزار نخواهد شد.»

منبع مورد استناد رویترز گفت: «اگر تعطیلی‌ها حفظ شوند که احتمالاً همین‌طور خواهد بود اماکن عبادی در دسترس نخواهند بود و  گردهمایی اعضای خانواده امکان‌پذیر نیست.»

فرانسه چند روز پیش به مردم این کشور دستور داده جز برای خرید مایحتاج و مراجعه به پزشک از منزل بیرون نروند. با وجود این، برخی از متخصصان پزشکی خواستار بکارگیری تدابیر سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

بیماری کووید-۱۹ که بر اثر ورود کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود در سراسر جهان ۳۷۲۷۵۳ نفر را مبتلا کرده است. ۱۶۳۱۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و ۱۰۱۰۶۹ نفر از آن نجات پیدا کرده‌اند.

300/

کد خبر: 29920

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0