11 مرداد 1400 - 3:49 ب.ظ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مدیریت غلط منابع آبی باید تغییر کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن انتقاد از مدیریت غلط منابع آبی در کشور، خواستار جدیت وزیرنیروی آینده در تغییر این نوع غلط از مدیریت شد.

مهدی طغیانی

مهدی طغیانی، در خصوص معیار رأی اعتماد به وزرا‌ اظهار داشت: نخستین معیاری که برای انتخاب وزیر مطرح است این است که با گفتمان رئیس‌جمهور منتخب هم‌خوان باشد، در این راستا انقلابی بودن شرط اول است و اینکه با گفتمان عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی که آیت‌الله رئیسی مطرح کردند هم خوان باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم تخصص است؛ هر وزارت‌خانه تخصصی دارد و نیاز است فرد متخصص وارد آن حوزه شود و مورد سوم مدیریت است؛ وزیر انتخابی شخصی باید باشد که‌ توان مدیریت وزراتخانه که یک مجموعه پیچیده اداری است را داشته باشد تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

وی بیان‌ داشت: دیگر ویژگی‌ها به برنامه‌های مطرح شده توسط رئیس‌جمهور برمی‌گردد و وزیر انتخابی باید در خدمت برنامه رئیس‌جمهور باشد و اگر قرار باشد در دولت یک مجمع‌الجزایر و برنامه مستقل از رئیس‌جمهور شکل بگیرد پذیرفته نیست.

طغیانی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب با یک برنامه رأی آورده است و وزرا باید متناسب با همان دیدگاه‌ها و قوت اجرایی وارد میدان شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب در سطح استان و کشور و انتخاب وزیر نیرو و کشاورزی گفت: نمی‌توان در خصوص این مباحث به صورت استانی اظهار نظر کرد زیرا نگاه‌های دیگر در استان‌های‌ دیگر نیز وجود دارد اما چند روز قبل در خصوص بحث «حکمرانی آب» در مجلس هم تذکر دادم.

وی تأکید کرد: در کشور حکمرانی غلطی داشتیم که نتیجه آن وضع موجود در خوزستان، اصفهان و دیگر شهرها است؛ آنچه که از وزیر نیروی دولت آینده توقع داریم این ‌‌است که این حکمرانی را متناسب با امکانات و بضاعت‌ها دگرگون کند و تلاش کند با رعایت صلاح مردم منابع موجود به بهترین نحو ممکن اداره شود.

طغیانی در انتها عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی جایی گفته بودند مسأله ما کم‌آبی‌ نیست بلکه استفاده و مدیریت ناصحیح از منابع آب است و این صحبت درستی است و شخصی باید روی کار بیاید که این مدیریت را دگرگون کند.

کد خبر: 28108

نویسنده: 101

منبع: فارس

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0