11 مرداد 1400 - 12:31 ق.ظ

انجام بازی های هدفمند در «عصر نوجوونی»

برنامه "عصر نوجوونی" از سوی خانه نوجوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روزهای سه شنبه ویژه دختران و چهارشنبه ویژه پسران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان ،صفیه سادات موسویان با اعلام این خبر گفت: “به وقت نوجوانی” یکی از طرح های بسیار ارزشمند و بلندمدت در خانه نوجوان بود که از سه سال پیش با هدف توانمندی و شناسایی استعداد نوجوانان با خروجی کارآفرینی پایه ریزی شد.

مسئول خانه نوجوان افزود: کانون بازی و سرگرمی یکی از کانون هایی بود که در طرح “به وقت نوجوانی” هدف گذاری شده بود که با بازی های فکری آغاز به کار کرد و در سال گذشته با برنامه های عصرانه خوشمزه و اتاق دوست داشتنی من به کار خود ادامه داد.

وی ادامه داد: در قسمت بازی نیاز به فعالیت نو، متنوع و نوجوان پسند احساس می شد و بر اساس تحقیقات روانشناسی و با رویکرد بازی محور درصدد برآمدیم بازی های جذاب و تأثیرگذار در این مرحله از رشد را شناسایی و مورد بررسی قرار دهیم تا در دو بخش به نوجوانان عرضه کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای دوران نوجوانی، اقدامات مشارکت جویانه در پاتوق های امن است تا در راستای ارضای نیازهای نوجوانی اعم از دوست یابی و الگوپذیری برآییم لذا این مبنایی شد تا بازی هایی در گروه سنی 12 تا 18 سال انتخاب شود و اتاق بازی با عنوان “عصر نوجوونی” در دو بخش بازی های نقش محور و صفحه ای(بورد گیم) تعریف شود.

موسویان گفت: بازی های «مافیا»، «سیکرت هیتلر» و «باشگاه کاراگاهان» از جمله بازی های نقش محوری است که مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته و به صورت گروهی و با تقویت فن بیان ارائه می شود تا نوجوان با تقویت فرهنگ گفتگو و قانع سازی رقیب، به موفقیت دست یابد.

مسئول خانه نوجوان خاطرنشان کرد: در بخش دوم بازی های صفحه ای نظیر «محله چینی ها»، «هنر مدرن»، «گربه های انفجاری» و «شاهراه» نیز ارتقای مهارت فعالیت های گروهی ملاک واقع شد تا نوجوانان در قالب گروه های دو نفره تا هشت نفره بتوانند به فعالیت بپردازند و به نیاز دوست یابی در دوره نوجوانی پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: پروژه «به وقت نوجوانی» در مناطق پانزده گانه شهرداری کلانشهر اصفهان با 8 پایگاه ثابت درحال برگزاری است. پایگاه منطقه 3 و 4 در خانه نوجوان، منطقه 15 فرهنگسرای عرفان، فرهنگسرای اندیشه پایگاه مناطق 5 و 6 و 13 و فرهنگسرای انتظار و حافظ پایگاه منطقه 14 شهرداری، فرهنگسرای استاد همایی پایگاه مناطق 7 و 10، فرهنگسرای گلستانه پایگاه مناطق 1، 8 و 12، فرهنگسرای موعود میزبان اهالی مناطق 9 و 11 و در نهایت فرهنگسرای سراج درمحله دهنو از منطقه 2 پایگاهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق تدابیر انجام شده نوجوانان می توانند در فرهنگسرای مجازی به آدرسwww.vcci.ir ثبت نام کرده و با انتخاب گزینه بازی و سرگرمی با تسهیلگر منطقه مرتبط شوند و با ملحق شدن به گروه واتس آپ در منطقه مورد نظر نظر با کمک تسهیلگر مربوطه زیر نظر مربی حرفه ای به بازی و آموزش بپردازند.

موسویان در پایان تصریح کرد: برنامه عصر نوجوونی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 15 الی 20 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32304030 و 09305113419 تماس برقرار کنند.

 

کد 201

کد خبر: 28078

منبع: عصراصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0