20 تیر 1400 - 11:40 ب.ظ

مشاور امور بانوان شرکت توزیع برق استان اصفهان در گرامیداشت هفته

تحقق توانمندی های بیشتر در بانوان با حفظ حجاب

مقام معظم رهبری فرمودند: "تربیت اسلامی و انقلابی زنان مسلمان مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی است و به زنان مسلمان خودمان افتخار می‌کنیم".

مقام معظم رهبری فرمودند: “تربیت اسلامی و انقلابی زنان مسلمان مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی است و به زنان مسلمان خودمان افتخار می‌کنیم”.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، هما گردان شکن، مشاور امور بانوان شرکت توزیع برق استان اصفهان در گرامیداشت هفته “عفاف و حجاب” به خبرنگار ما گفت: موضوع حجاب و عفاف در همه ادیان و جوامع بعنوان یکی از ارکان زندگی سالم درنظر گرفته می شود و بلحاظ تاثیری که در سلامتی فردی و اجتماعی دارد، در کشورهای مختلف دستورالعمل ها و تعاریفی برای حفظ پوشش برحسب اعتقادات و باورهای دینی و عرفی مطرح می شود.

گردان شکن با اذعان به اینکه موضوع عفاف و حجاب برای هر دوجنس مرد و زن درنظر گرفته می شود، از آن بعنوان یک عامل فطری در نهاد بشر نام برد و گفت: پوشش فقط به اسلام و یا صرفا به موارد ظاهری محدود نمی شود و در ادیان مختلف بر حفظ عفت و پاکدامنی تاکید شده است. وی توجه به ارکان حجاب توسط زن و مرد را موجب سلامتی زندگی فردی و اجتماعی دانست و افزود: حجاب بعنوان اصلی منطبق با طبیعت انسان، نه تنها مانع فعالیت اجتماعی نیست بلکه بانوان با حفظ حجاب خود بسیار بهتر می توانند توانمندی های خود را در جامعه به منصه ظهور برسانند.

مدیر دفتر هیات مدیره شرکت توزیع برق استان اصفهان با صحبت از فاطمه زهرا(س) بعنوان الگوی زن مسلمان، نقش زنان در طول تاریخ اسلام و مبارزات اجتماعی، حضور در جنگ ها و صحنه های مختلف اقتصادی اجتماعی را مطرح کرد و افزود: زنان بسیاری با حفظ شئونات اخلاقی و پوششی خود، توانسته اند نقش آفرینی ارزشمندی در جامعه داشته باشند.
گردان شکن در تشریح جایگاه عفاف و حجاب در شرکت توزیع برق استان اصفهان، بیان کرد: در بین 126نفر از بانوان کارمند شرکت، ارزیابی هایی توسط استانداری و دیگر نهادهای ذیربط بصورت بازدیدهای سرزده و اتفاقی و مشاوره هایی در این خصوص انجام گرفته و خوشبختانه، شرکت توزیع برق استان اصفهان در موضوع عفاف و حجاب در میان ادارات استان، رتبه برتر را کسب نموده است.
وی با بیان آنکه دستورالعمل های لازم پیرامون حجاب و رعایت موازین اسلامی در بین کارکنان زن و مرد در شرکت توزیع برق استان بخوبی رعایت شده، از اقدامات دفتر مشاور امور بانوان در این زمینه صحبت کرد و افزود: اجرای برنامه های آموزشی، توانمندسازی بانوان، پیگیری ارتقای مناصب و پست های بالاتر برای زنان، ارائه برنامه های تشویقی و خدمات حمایتی، تسهیلات بانکی برای کارمندان زن سرپرست خانوار در شرکت و موارد دیگر با رویکرد حفظ ارزش های عفاف و حجاب در زمره فعالیت های امور مشاوره بانوان شرکت توزیع برق استان است.
هما گردان شکن در بیان برنامه هایی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شرکت توزیع برق استان اصفهان اجرا می شود، توضیح داد: برگزاری مسابقات قرآنی برای همکاران و فرزندان آنها، برپایی نمایشگاه پوشش های اسلامی در هفته عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه پیامکی بین همکاران با موضوع حجاب و عفاف، اهدای گل به بانوان محجبه که جهت دریافت خدمات برق به امور مراجعه می کنند، اجرای طرح تذکر لسانی از طریق توزیع احادیث مرتبط با لزوم حفظ حجاب به ارباب رجوع هایی که جهت دریافت خدمات برق به امور برق شهرستان ها مراجعه می کنند، نصب پلاکارد احادیث و بنرهایی با مضامین عفاف و حجاب در ستاد و امور برق شهرستان های تابعه، برگزاری جلسات رابطین بانوان با ستاد و ائمه جماعات، تشکیل جلسه شورای فرهنگی با حضور اعضای شورای فرهنگی در ستاد و برق شهرستان ها، تقدیر و تشکر از تعدادی از بانوان محجبه و بانوان شاغل، ارسال پیامک به همکاران با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری جشن تکلیف دختران همکاران و اهدای هدیه و تشویق آنان در امر نماز و حجاب، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی برای کارکنان همکار، ازجمله اقداماتی است که با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صورت می گیرد.

وی از برگزاری 23 دوره با بیش از 16300 نفر ساعت آموزش به صورت مجازی و آنلاین در سال 99 برای بانوان همکار خبرداد و گفت: عناوین این دوره ها شامل آسیب شناسی خانواده، روابط سالم زوجین، ارتباط موثر با فرزندان و تربیت آنها و …. بوده است. گفتنی است این دوره ها به تعداد 45420 نفرساعت نیز برای همکاران مرد شرکت نیز برگزار شده که هدف از آن تحکیم بنیان خانواده بوده است.
گردان شکن در پایان یادآور شد: سخنرانی ائمه جماعات و بیان احکام و موارد عفاف و حجاب در ستاد و شهرستان ها، تشکیل گروه های اختصاصی بانوان در فضای مجازی و نشر مصادیق و تولید محتوای عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات مختلف پیرامون موضوع عفاف و حجاب و برگزاری جلسه بسیج بانوان شرکت توانیر به صورت ویدئو کنفرانس با نماینده بسیج بانوان شرکت و مشاور امور بانوان در روز حجاب و عفاف از دیگر اقدامات فرهنگی این دفتر می باشد.

کد خبر: 27505

نویسنده: فرزانه افسرطه

منبع: مصاحبه اختصاصی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0