12 تیر 1400 - 9:54 ق.ظ

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد:

آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم کمربندی جنوب غرب اصفهان

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امروز مراسم افتتاح پل کلیشاد و آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح کلیشاد و آغاز عملیات اجرای قطعه سوم از پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان با حضور داریوش امانی (معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان فلاورجان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در تشریح وضعیت این پروژه‌ها بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح کلیشاد، قطعه آخر از پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان بوده که محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب‌آهن است.

وی افزود: مسیر کمربندی جنوب غرب اصفهان که محور اصفهان- شهرضا وكمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌كند جمعاً ۱۷ كيلومتر است. که شروع این محور از محل پل راهداران (تقاطع غيرهمسطح) در محور اصفهان-شيراز، حد واسط مجتمع مسكونی شهرك سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع، با محور ابريشم-آبنيل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع كليشاد ختم می‌شود.

قاری‌قرآن اظهار کرد: این پروژه به چهار قطعه تقسیم‌بندی شده، قطعه نخست آن به طول ۱۲ کیلومتر در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است. و قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل است که این بخش از پروژه نیز تا کنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و با توجه به اتمام قرارداد در حال برنامه‌ریزی لازم جهت تکمیل آن هستیم.

وی ادامه داد: قطعه سوم حد فاصل پل آبنيل تا پل کلیشاد است که مراحل قانونی اجرای این پروژه انجام و دارای پیمانکار منتخب بوده و امروز نیز عملیات اجرایی این قطعه به طول ۴.۵ کیلومتر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطعه چهارم این پروژه (پل کلیشاد) امروز افتتاح شد گفت: در بحث پروژه‌های عمرانی کل استان در مقاطع مختلفی از سال ۹۹ طرح‌های باقیمانده از سنوات قبل را تکمیل و بازگشایی کردیم که تقاطع غیرهمسطح کلیشاد نیز از این جمله بود و قبل از ایام نوروز بازگشایی و تقدیم مردم عزیز استان شد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز سیاست ما همچون سال گذشته تمرکز بر پروژه‌های باقیمانده از سنوات قبل و تکمیل پروژه‌های جدید تعریف شده در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است.

قاری‌قرآن با بیان اینکه احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است. اذعان داشت: محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور  آزاد راه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور مثل زرین شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند که کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم و به موقع، رفع مشکل معارضین و انجام آسفالت بتوان هر دو قطعه (سوم و چهارم) این پروژه را تکمیل و در سال جاری به بهره‌برداری رساند.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه این مراسم‌ها اذعان داشت: در سنوات اخیر یکی از اولویت‌هایی که وزیر راه و شهرسازی تعریف کردند میراثی نشدن پروژه‌ها و تلاش در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و باقیمانده سنوات گذشته بوده است.

وی افزود: خدا را شاکریم که با تلاش و همت بکار گرفته شده بیش از ۸۰ درصد این پروژه‌های سنواتی، افتتاح و یا تعیین تکلیف شده‌اند.

امانی با بیان اینکه ۲۳۱ هزار کیلومتر راه در سطح کشور داریم اظهار کرد: از این میزان ۳۳ هزار کیلومتر مربوط به راه‌های شریانی و اصلی بوده که ۹۰ درصد بار و مسافر و اقتصاد کشور به آن مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی کشور دارای خرابی شدید است گفت: تلاش‌های لازم جهت تامین اعتبار و تعریف بودجه صورت گرفته است که در این رابطه کمک مجلس را می‌طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: استان اصفهان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه در دست کار و تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در حین مناقصه و ارزیابی دارد ما نیز با کمک خدا به مردم این استان قول داده‌ایم تا بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بحث پروژه‌های راه‌های استان انجام شود.

کد خبر: 27397

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0