2 مرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

استقبال از تاثیرگذاران اجتماعی کشور به عنوان سفیران اهدای خون

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران گفت: فعالیت های انسان دوستانه تاثیرگذاران اجتماعی موجب ترغیب دیگران به امور خیر می‌شود و سازمان انتقال خون از آنان در کسوت سفیران اهدای خون استقبال می‌کند.

از سازمان انتقال خون، دکتر فردین بلوچی افزود: این افراد سرمایه های اجتماعی سازمان و تاثیر گذاران افکار عمومی به شمار می آیند که بارها و بارها در قامت سفیران اهدای خون در فعالیت های انسان دوستانه مشارکت داشته و بدون کمترین چشمداشت، ضمن اهدای خون سالم خود، داوطلبانه و بدون چشم داشت مردم را به اهدای خون فرا خوانده اند.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران تجربه مراجعه سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون را در سابقه حدود نیم قرن فعالیت خود دارد. خون سالم و کافی تنها توسط این اهداکنندگان داوطلب و بدون چشمداشت تامین می شود و از این رو است که خون های اهدایی در ایران از سالمترین منابع خون جهان شناخته می شوند.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: سفیر اهدای خون از میان جمعیت چند میلیونی داوطلبان اهدای خون در کشور نه تنها بخشی از سرمایه های ارزشمند اجتماعی خود را به عموم مردم معرفی می کند، بلکه با بهره گیری از قدرت رسانه ای و محبوبیتی که دارد دیگر هموطنان را به اهدای خون سالم دعوت می کند و شاخص اهدای خون در کشور را اعتلا می بخشد.

بلوچی این سفیران سلامتی را افرادی خواند که با انجام مجموعه ای از فعالیت های انسان دوستانه موجب ترغیب دیگران به اهدای خون شده و گامی در جهت تامین خون سالم و کافی برداشته اند.

وی افزود: اینگونه اقدامات برای بسیاری از هنرمندان صرفا یک حرکت نمادین نیست و هنرمندان واقعا پی گیر این برنامه ها هستند و هدف از این برنامه‌ها کمک به هم نوع است. در حالی که برخی این برنامه ها را سطحی و تبلیغاتی می پندارند که البته به تدریج این تفکر هم درست می شود. اگر روح و قلب ما پاک شود این مسایل هم درست می شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون تاکید کرد: در میان مردمی که همیشه و در هر زمان همگام و همراه نیازمندان هستند بعضی از همین آدم‌های مشهوری که می شناسیم، مانند هنرمندان و ورزشکاران هم هستند که دستی بر آتش دارند و به دور از بزرگنمایی تبلیغاتی، بخشی از اعتبار و دارایی‌شان را خرج این امور می‌کنند. ظرفیت سلبریتی‌ها یا همان ستاره‌ها بخصوص از نوع سینمایی‌اش در سطح داخلی و خارجی به قدری زیاد است که بودن آنها پای اموری از این دست می‌تواند سرمشق دیگران شود.

به گزارش ایرنا اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و سالانه درکشور بیش از دومیلیون نفر خون اهدا می کنند.

کد خبر: 118529

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0