8 تیر 1401 - 6:00 ب.ظ

خور نیزاری کویری در بیرجند

نیزار خور از بزرگترین نیزارهای کویری استان خراسان جنوبی و همچنین بزرگترین نیزار کویر لوت ایران بوده که دارای پوشش گیاهی گز همراه با آب شور است.

نیزار خور از بزرگترین نیزارهای کویری استان خراسان جنوبی و همچنین بزرگترین نیزار کویر لوت ایران بوده که دارای پوشش گیاهی گز همراه با آب شور است. این نیزار که در ۱۰۰ کیلومتری غرب بیرجند و ۳۵ کیلومتری روستای خور قرار دارد، زیستگاه پرندگان مهاجر در فصل زمستان و همچنین منبع تامین علوفه و آب برای دامداران می باشد. نیزار خور که مورد استفاده عشایر استان قرار گرفته، از جاذبه های بکر طبیعی بشمار می رود که هنوز دستخوش تغییرات انسانی نشده و طبیعت اولیه خود را حفظ کرده است. این نیزار با توجه به عظمتی که دارد، آبشخور اصلی حیات وحش کویر لوت ایران می باشد.

زیبایی نیزار در تمام طول سال مشهود است. در فصل بهار، نیزار خور همراه با تالاب آن نمای زیبایی را در دل کویر خلق کرده است به طوری که اگر در این فصل از نیزار خور بازدید کنید، شاید متوجه حضورتان در کویر نشوید. در فصول تابستان و پاییز نیز با توجه به اینکه تالاب آن خشک می شود، شاهد منظره نمکزار زیبایی خواهید بود که سرتاسر آن را سفید پوش نموده است.

کد خبر: 117409

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0