31 خرداد 1401 - 1:00 ب.ظ

صراخیه خوزستان، ونیز ایران

شاید اگر خیال سفر به استان خوزستان به سرتان بزند، اولین جایی که به ذهنتان می رسد شهر اهواز است و یا شاید فکر کنید که به جز اهواز تنها جای دیدنی خوزستان شوش می باشد.

صراخیه خوزستان، ونیز ایران

شاید اگر خیال سفر به استان خوزستان به سرتان بزند، اولین جایی که به ذهنتان می رسد شهر اهواز است و یا شاید فکر کنید که به جز اهواز تنها جای دیدنی خوزستان شوش می باشد. اما باید بگوییم که این استان علاوه بر اهواز، شوش و مکان هایی که اسمشان را بیشتر شنیده اید، جاذبه های دیدنی بسیاری دارد که ممکن است حتی اسمشان به گوشتان نخورده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشید. یکی از این جاذبه های بسیار جالب روستای صراخیه است که مردمانش همچنان به همان طرز سنتی گذشته زندگی می کنند. خانه های روستایی آن جا که در کنار آب دیده می شوند، بسیار دیدنی و جذاب هستند و قایق هایی که در کنار آن ها در رفت و آمدند به این جذابیت افزوده است.

قایق سواری در روستای صراخیه، ونیز ایران که مهم ترین ویژگی مشهور و محبوب شدن آن می باشد با قایق های چوبی مردم محلی صورت می گیرد. شما در کنار خانه ها که قدم می زنید قایق های آن ها را می بینید که در کنارتان رد می شوند. با قایق سواری در این روستا از میان نیزارهای زیبای تالاب شادگان می گذرید و می توانید حسی ماجرجویانه و هیجان انگیز را تجربه کنید. بهترین فصل‌هایی که می شود از این روستا بازدید کرد زمستان و پاییز می باشند زیرا دمای هوا متعادل و دوست داشتنی است. اما در فصول گرم سال همانند دیگر نقاط جنوب کشور، دمای هوا بسیار بالا می رود و آفتاب سوزانی در انتظارتان خواهد بود.

یکی دیگر از جذابیت های این روستا این است که می توانید در کنار مردم محلی و با وسیله نقلیه شان که همان قایق است در میان روستا پیش بروید. همچنین در فصل مناسب می توانید در بخش هایی از این تالاب شنا کنید که حس بسیار خوبی دارد. علاوه بر این تفریحات، شما می توانید با همراهی بومیان این منطقه و کمک آن ها به ماهیگیری بپردازید که تجربه بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. در این روستا بازی های محلی را نیز مشاهده می کنید و کودکانی که به دور از تکنولوژی دور جهان به تفریح و بازی مشغولند، بسیار جذاب می باشند. همین ویژگی های بسیار خوب این روستاست که آن را با اینکه مردم آن جا دسترسی چندانی به کیفیت شهری ندارند، بسیار معروف کرده است. همچنین یکی از مواردی که در روستا برای شما جذاب خواهد بود، خانه های خشتی روستا است. در ونیز ایران خانه ها معمولا توسط مردم محلی ساخته می شوند که در آن از مصالحی نظیر خشت و گل و نی تالاب استفاده شده است. البته خانه هایی نیز در روستای صراخیه دیده می شوند که مصالح اولیه آن ها آجر و بلوک های سیمانی است اما همان ها هم به خاطر سادگی شان، ظاهر بصری معماری شهر را از بین نبرده اند.

برای اینکه به این روستا دسترسی پیدا کنید، باید در بزرگراه اهواز آبادان به سمت جنوب قرار بگیرید. پس از رسیدن به روستای دارخوین در شرق و در سمت چپ‌تان (در صورتی که از شمال به جنوب می آیید) جاده ای وجود دارد که به سمت شهر شادگان می رود، که از آن جا می توانید به روستای صراخیه دسترسی پیدا کنید. موضوع جالب توجه اینجاست که مردم این روستا با اینکه امکانات خوبی ندارند اما آنچنان شیفته محل زندگی خود هستند که بسیار به ندرت حاضرند محل زندگی شان را ترک کنند و به شهر دیگری مهاجرت کنند.

کد خبر: 117066

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0