16 اردیبهشت 1402 - 12:44 ق.ظ

5 و نیم درصد سالمندان بسیار پرخطر در اصفهان زندگی می کنند

مرجان مشکوتی، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با جوانی جمعیت و سالمندی سالم گفت: با توجه به کاهش شدید نرخ باروری کشور، جمعیت سالمندان ایرانی، با سرعتی بیشتر از سرعت رشد آسیا و دنیا، در حال افزایش است. این افزایش کمی طول عمر افراد (افزایش امید به زندگی)، بدون پرداختن به کیفیت زندگی سالمندان، سودمند نخواهد بود.

5 و نیم درصد سالمندان بسیار پرخطر در اصفهان زندگی می کنند

مشکوتی افزود: بر اساس آمار ثبت شده از ۶۸۰ هزار سالمند که وضعیت سلامتی آنها در اصفهان تحت بررسی قرار گرفت ۲۸ هزار نفر سالمند بسیار پرخطر داریم که معادل ۵ و نیم درصد است و ۱۸۰ هزار سالمند پرخطر ثبت شده که برابر با ۳۲ درصد است. سالمند بسیار پر خطر یعنی سالمندی که مبتلا به بیماری صعب العلاج و یا همزمان ناتوان و بیش از دو بیماری مزمن دارد و سالمند پر خطر یعنی سالمندی که ناتوان است و یا بیش از دو بیماری مزمن داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی درصد سالمندی از ۱۵ درصد به بالا برود، آن شهر به سمت سالمندی رفته است، افزود: در استان اصفهان این آمار به ۱۲ و نیم درصد است و نسبت به کشور بالاتر است. پس لازم است برای داشتن سالمندی سالم نسبت به انجام مراقبت‌ها و خود مراقبتی از میانسالی اقدام شود به همین منظور برای کلیه رده‌های سنی مراقبت‌های لازم در واحدهای بهداشتی ارائه می‌گردد.

کد خبر: 133187

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0