6 اردیبهشت 1403 - 12:00 ق.ظ

ضرورت مطالبه گری از مخابرات در تحقق شعارسال1403

رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه نوروزی خود با مردم در بخشی از سخنان شان اظهار داشتند : اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم ، باید اقتصاد را مردمی کنیم ، باید پای مردم را به عرصه ی تولید به نحو محسوسی باز کنیم ، موانع حضور مردم را برطرف کنیم . در بخش مردمی ظرفیت های بزرگی وجود دارد که من ان شاءاله توضیح خواهم داد دراین باره و این ظرفیت ها بایستی فعال بشود ، باید از آنها به نفع کشور وبه نفع مردم استفاده بشود. لذا من به این مناسبت شعار امسال را این قرار دادم : "جهش تولیدبا مشارکت مردم " این شعار امسال است .

ضرورت مطالبه گری از مخابرات در تحقق شعارسال1403

همچنین رئیس جمهور هم در گردهمایی ششم فروردین مدیران و کارگزاران دولت گفت : ” شعار سال مبتنی بر نیاز جدی کشور است ” و بحث اقتصاد ، مسئله محوری است ، تولید باید جهشی دنبال شود ، نیاز است در این زمینه یک حرکت پرشتاب و ارتقای قابل توجهی رخ دهد.
درهمین زمینه باید گفت : تحقق شعار سال نیاز به مطالبه گری دارد.
یکی از الزامات جهش تولید ، پاسخگو کردن ، چابک سازی فرآیندها ، حذف دیوان سالاری و موازی کاری ها در جهش تولید است.
از این رو در جهت مطالبه گری در شرکت‌ها و سازمان‌ها لازم است موضوعات زیر مورد ارزیابی و بازنگری مدیران ارشد قرار گیرد.

1. ارتقای فرهنگ سازمانی: برای ایجاد فضایی که مطالبه گران بتوانند از حقوق خود بهره‌برده و بدون هرگونه تبعیضی از خدمات سازمانی بهره‌مند شوند، لازم است فرهنگ سازمانی از این نظر بازنگری شود تا انگیزه کارکنان برای مشارکت بیشتر و نتیجه به جهش تولید منجر گردد

2. توجه به عدالت سازمانی: اطمینان از اینکه تمامی کارکنان به صورت یکسان و برابر از فرصت‌ها و مزایا بهره‌مند می‌شوند، احساس عدالت و انگیزه بیشتری به آن‌ها می‌دهد. این موضوع باعث بهروری سازمانی در راستای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب می گردد.

3. ارتقای ارتباطات داخلی: ایجاد فضایی که کارکنان به راحتی اعتراضات و نیازهای خود را ارتقای بدهند و این اعتراضات به دقت بررسی شوند، باعث افزایش اعتماد و انگیزه آن‌ها می‌شود و نتیجه آن افزایش حداکثری در تولید و دقت در عملکرد می‌شود.

با توجه به اهمیت مطالبه گری در سازمان‌ها و شرکت‌ها، مطالعه و تحقیق در این زمینه می‌تواند به ارتقای عملکرد سازمانی و بهبود روابط کاری بین کارکنان و مدیران کمک نماید به شرطی که مسولین در راستای فرامین مقام معظم رهبری نتایج سازمانها را بررسی و با معاندین و مخالفین آن برخورد نمایند.
بعنوان مثال : در خصوص شعار سال قبل (1402) با عنوان ” سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی ” شرکتی که در نوک پیکان آی تی و آی سی تی است و همچنین وزارت ارتباطات چقدر نقش آفرینی کردند؟
آیا نهادهای نظارتی، نتیجه تحقق شعار سال قبل را از سازمان‌هایی را که وظیفه ذاتی آنها استفاده و توسعه شرکتهای دانش بنیان با حضور جوانان و نخبگان می باشد را پیگیری نموده اند؟
به عنوان مثال استارتاپ مشاهیر مخابرات اصفهان که به مرحله تولید وچندین محصول دانش بنیان رسیده بود با تغییر مدیریت مخابرات و معاون تجاری آن ، تعطیل و به موزه تبدیل شد.
که گزارش مبسوط آن در چندین مقاله ارایه گردید
آیا این موضوع در راستای تحقق شعار سال رهبری بوده یا انگیزه مدیریت آن با هدف و در راستای مخالفت با عدم تحقق شعار سال بوده است؟
پیشنهاده نویسنده به مسئولین استان بعنوان پژوهشگر عرصه IT این است که نتایج و ثمره دستورات رهبر معظم انقلاب را در راستای مطالبه گری از نهادها، سازمانها و شرکت‌ها در غالب طرحهای به نتیجه رسیده و ظرفیت سازی شده دریافت و میران بهره وری و سودآوری آن برای هر شرکت مشخص تا از این ره‌آورد بتوان مدیرانی در اندازه جمهوری اسلامی و خط مشی افکار رهبر انقلاب را به مردم معرفی و با متخلفان برخورد قانونی نمود.

کد خبر: 144173

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0