21 فروردین 1402 - 12:53 ق.ظ

رئیس پلیس آگاهی اصفهان:

شهروندان در انتخاب پرستار برای افراد سالمند دقت و مراقبت کنند

حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مواردی از آسیب رسیدن به سالمندان از سرقت اموال و وسایل شخصی تا حد قتل آنها از سوی برخی افرادی در پوشش پرستار یا نزدیکان و آشنایان آنها، اشاره کرد و گفت: این مهم می طلبد که هم موسسات خدمات دهی به سالمندان در قالب معرفی پرستار و هم اعضای درجه یک سالمندان پیش از به‌کارگیری این افراد، شناخت بیشتری از آن فرد و اطرافیان او داشته باشند.

شهروندان در انتخاب پرستار برای افراد سالمند دقت و مراقبت کنند

ترکیان عنوان کرد: کسانی که خواستار مراقبت از سالمند در منزل هستند باید به این نکته توجه کنند که هرگونه اطمینان بی دلیل و تحقیق به این افراد و بیان جزییات زندگی و داشته ها از سوی فرد سالمند و خانواده او برای پرستار می تواند تهدیدی برای امنیت وی در هر ساعتی از شبانه روز باشد.

وی گفت: این در حالیست که بسیاری از افرادی که با عنوان پرستار سالمند از این طریق ارتزاق می کنند افراد سالم و صالحی هستند ولی در هر حرفه ای برخی افراد سودجو برای اهداف بزهکارانه خود وارد عمل می‌شوند.

ترکیان افزود: گاهی اوقات فرد پرستار هیچ مشکل و سابقه نامناسبی به لحاظ کیفری ندارد ولی اطرافیان و اعضای درجه یک و ۲ او بنا به دلایل مختلف از جمله اعتیاد و یا انحرافات اخلاقی و اجتماعی ممکن است از این فرصت استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد که افراد سالمند را به حال خود رها نکنند و برای به کارگماردن پرستار برای آنها به هرکسی اعتماد نکرده و در صورت مشکوک شدن به تغییرات رخ داده در منزل موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر: 132428

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0