8 اردیبهشت 1403 - 11:00 ق.ظ

برگزاری دهمین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و سوغات اصفهان

قاب فرهنگ شهرهای ایران در نصف جهان

دهمین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و سوغات اصفهان از 6 تا 10 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.

قاب فرهنگ شهرهای ایران در نصف جهان

گذشت یک دهه از برگزاری این نمایشگاه نشان می دهد که اصفهان توانسته در این عرصه موفق عمل کند. نمایشگاهی که می تواند فرصتی برای ارائه پتانسیل های طبیعی و میراثی اصفهان ایجاد کند.

تلاقی فرهنگ و هنر در کنار طرافت و تازگی گیاهان در عصری که همه آپارتمان نشین شده اند می تواند تصویری زیبا در گوشه ای از اصفهان باشد.

در کنار این موضوع سوغات شهرهای مختلف کشور در غرفه های کوچک و بزرگ می تواند تجربه سفری ارزان و چشیدن و دیدن سوغاتی های شهرهای مختلف کشور را به تجربه ای جدید و خاطره انگیز تبدیل کند.

این نمایشگاه که قرار است با رویکرد معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایرانی در حوزه صنایع دستی و همچنین محصولات سوغات اقوام ایرانی میزبان شهروندان، علاقه‌مندان به صنایع دستی، آثار هنری و سوغات باشد به مدت چهار روز می تواند بازتابی از هنر و فرهنگ اقوام مختلف کشور را نیز نشان دهد.

با توجه به اینکه اصفهان شهری است که با صنایع دستی شناخته می شود و میراث گرانبهایی دارد که در تعامل با شهرهای دیگر و شناساندن میراث ناملموسش قدم بزرگی برای تولید کنندگان و فعالان این عرصه برخواهد داشت.

این نمایشگاه همچنین می تواند در ارتباط  با برندسازی سوغات موثر باشد تا گردشگران با سوغات شهرهای مختلف کشور آشنا شوند.

در واقع صنعت گردشگری این نیاز را دارد که با وجود چنین نمایشگاه هایی ارتقا یافته و شکوفا شود چرا هنرهای سنتی و صنایع دستی هر شهر نمادی از فرهنگی است که در آن شهر است و جمع آوری آن در قاب نمایشگاهی می تواند جذابیت و در عین حال ماندگاری زیادی ایجاد کند.

مسلما عرضه این محصولات و نمایش آن‌ها  در مکان نمایشگاهی می‌تواند بسیار موثر باشد؛ به خصوص که اگر این محصولات، کاملا بومی همان مناطق مختلف کشور باشد.

حالا که در نمایشگاه بین المللی اصفهان نمایشگاه گل و گیاه و سوغات مکمل هم شده اند می توان این امید را داشت که نه تنها گردشگران بومی با سوغات و گیاهان دارویی و پتانسیل های نهفته اصفهان آشنا شوند بلکه با آنچه که در شهرهای دیگر هم ناشناخته مانده آشنایی پیدا کنند.

در این رابطه همچنین سوغات خوراکی به خصوص که اگر خوراکی‌های بومی باشند از ارزش بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به خوبی گویای تنوع فرهنگی خاص منطقه باشند.با توجه به اینکه ما هنوز به اندازه کافی روی خوراکی‌های محلی خود، غذاهای محلی و سوغات محلی  آنطور که باید تمرکز نکرده‌ایم هرچند بعضی استان‌ها اقداماتی انجام می‌دهند اما با توجه به تنوع فرهنگی که در اصفهان داریم هنوز از این لحاظ جای کار بسیاری وجود دارد و این نمایشگاه می تواند نقطه آغازی برای شناساندن بهتر سوغات و در کنار آن گیاهان دارویی اصفهان باشد.

کد خبر: 144193

نویسنده: : دریا قدرتی پور

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0