26 اسفند 1399 - 8:10 ق.ظ

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن:

ژست های بشردوستانه آمریکا با اقداماتش در قبال یمن هم خوانی ندارد

محمد عبدالسلام با انتشار پیامی در توییتر خود تاکید کرد که ژست های بشردوستانه آمریکا در قبال یمن با گام های عملی این کشور هم خوانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از المسیره، رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد که اقدامات ایالات متحده آمریکا در بازی با جان انسان‌ها برای فروش تسلیحات خود کاملاً با ادعاها و نگرانی‌های سران این کشور در رابطه با وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در یمن تناقض دارد.

«محمد عبدالسلام» در توییتی که امروز منتشر کرد، نوشت: اینگونه روا نیست که در زمینه حقوق بشر ایالات متحده شعارهای انسان دوستانه سر دهد و درباره این موضوع و اعمال تحریم‌ها و جنگ توسط سعودی علیه مردم یمن ابراز نگرانی کند و سپس برای فروش محصولات نظامی و تسهیل اهداف سیاسی خود بازارگرمی کند!

وی همچنین تاکید کرد که وقوع هرگونه پیشرفتی در روند مذاکرات متکی به رفتارهای آمریکا و عدم سو استفاده از نام و نشان حقوق بشر است و افزود: ما می‌دانیم که آمریکا از تمامی سازوکارهای لازم برای تحقق صلح در یمن اطلاع دارد اما خواهان تحقق آن نیست چرا که سخنانشان گمراه کننده و غیر منطقی است.

عبدالسلام در پایان خطاب به کاخ سفید و نمایندگان آمریکایی در یمن بر گزینه مقاومت نزد ملت کشورش در برابر دشمنان تاکید و بیان کرد: در ابتدا آمریکا بایستی طرف متجاوز را ملزم کند تا جنگ و محاصره را خاتمه دهد.

این پیام محمد عبدالسلام پس از آن منتشر شد که دفتر وزیر خارجه آمریکا در تماس با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در یمن از وضعیت اسف بار انسانی در یمن سخن به میان آورده بود.

کد 300

کد خبر: 31745

منبع: المسیره

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0