20 مرداد 1402 - 1:31 ب.ظ

تایپه: چین خود را برای رزمایش بزرگ در اطراف تایوان آماده می‌کند

مقامات تایوان اعلام کردند پکن به دنبال برگزاری رزمایش بزرگ دریایی در اطراف این جزیره است.

به گزارش عصر اصفهان، به نقل از باشگاه خبرنگاران، آمریکا در راستای سیاست مهاری که علیه چین اتخاذ کرده به دنبال گسترش مناسبات دفاعی – نظامی با کشور‌های شرق آسیا به منظور مقابله با قدرت روزافزون پکن است. جزیره تایوان یکی از این مناطق است که آمریکا با مداخله در آن و نقض سیاست چین واحد، باعث خشم پکن شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات رسمی تایوان امروز (جمعه) اعلام کردند چین احتمالا هفته آینده و همزمان با توقف ویلیام لی، معاون رئیس تایوان در آمریکا طی سفر وی به آمریکای لاتین، یک رزمایش بزرگ در نزدیکی این جزیره برگزار خواهد کرد.

تایوان می‌گوید چین با برگزاری این رزمایش‌ها به دنبال ایجاد وحشت در ساکنان جزیره بوده و می‌خواهد با ایجاد توهم جنگ نظر رای دهندگان را به سمت احزاب مخالف دولت جلب کند.

معاون رئیس تایوان اکنون پیشتاز نظرسنجی‌ها درباره انتخابات پیش روی این جزیره است. توقف وی در خاک آمریکا طی سفر وی به آمریکای لاتین باعث خشم پکن شده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی می‌گویند این تنها یک توقف مسافرتی بوده و مغایر با سیاست چین واحد واشنگتن نیست.

در ماه آوریل و همزمان با سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و دیدار وی با تسای اینگ وین، رئیس این جزیره، چین رزمایش بزرگی در اطراف این جزیره برگزار کرد.

کد خبر: 136306

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0