19 اسفند 1401 - 11:39 ب.ظ

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان

پارک جنگلی پرتو به ۲۰۰ هکتار توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شده قرار است این مجموعه به حدود ۲۰۰ هکتار فضای سبز توسعه پیدا کند که زیرساخت‌های آبیاری آن نیز فراهم شده است.

به گزارش عصر اصفهان ، مجید عرفان‌منش در آئین کاشت ۶۰۰ نهال یادمان ۶۰۰ شهید سرافراز منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: امسال توزیع نهال رایگان در هفته درختکاری را هدفمند و تبدیل به اردوهای خانوادگی برای کاشت نهال کردیم، در این راستا امروز نیز در قالب یک اردو برای احداث یک پارک برای مردم با همراهی خود مردم حضور یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان آلوده‌ترین شهر ایران است، افزود: در این راستا اولویت سازمان پارک‌ها و فضای سبز ابتدا حفظ فضای سبز موجود، سپس جبران فضای سبز خسارت دیده به دلیل کم‌آبی و در نهایت توسعه فضای سبز شهری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: پارک جنگلی ۵۲ هکتاری پرتو یکی از هدف‌های این سازمان برای درختکاری و توسعه فضای سبز است، لذا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شده قرار است این مجموعه به حدود ۲۰۰ هکتار فضای سبز توسعه پیدا کند که زیر ساخت‌های آبیاری آن نیز فراهم شده است.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: برای خنثی سازی آلاینده‌های ناشی از سوخت در سال ۹۶ تنها شش هزار هکتار فضای سبز داشتیم در صورتی که باید چندین برابر فضای سبز ایجاد می‌شد تا این خسارت ناشی از سوخت‌های غیرمجاز خنثی شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات جهانی برای خنثی‌سازی آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی، به ازای هر نفر ۱.۸ هکتار فضای سبز مورد نیاز است، اما در شهر اصفهان این میزان چهار هکتار فضای سبز برای هر نفر است که در این راستا برای خنثی‌سازی حجم آلودگی هوای شهر نیازمند ۶۰۰ هزار هکتار فضای سبز هستیم، که در عمل غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان هر کدام در حوزه مدیریت خود برای کشور تلاش کنند شاهد تغییر و شکوفایی خواهیم بود، گفت: ما امروز در راستای مسئولیت خود که به نام شهدا متبرک شده است حضور یافتیم تا به یاد آن‌ها کاشت نهال را انجام دهیم، چراکه ما همیشه مدیون خون شهدا و خانواده آنها هستیم.

به گزارش عصر اصفهان ، پارک جنگلی پرتو جزو منابع ملی است و از سوی سازمان منابع طبیعی سال ۹۹ در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

کد خبر: 132204

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0