30 اردیبهشت 1401 - 12:40 ق.ظ

رویداد ملی گام دوم

حضور شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

این رویداد با محوریت ارائه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم با حضور فعالان و شرکت‌های حوزه فناوری، علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، صنایع خلاق و کسب و کارهای نوپا بر مبنای نیازهای بوم هر منطقه، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار لنجان، سیدمسعود داودی در نشست با مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان در همان شرکت با اشاره به «رویداد ملی گام دوم» که همزمان با چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی در خردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارت‌آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق، تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه را در سطح ملی در معرض بازدید تمامی اهالی زیست بوم فناوری کشور، مسئولین و نهادهای دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی قرار خواهد داد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با دعوت از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در «رویداد ملی گام دوم» اظهار کرد: این رویداد با محوریت ارائه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم با حضور فعالان و شرکت‌های حوزه فناوری، علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، صنایع خلاق و کسب و کارهای نوپا بر مبنای نیازهای بوم هر منطقه، برگزار خواهد شد.

داودی با اشاره به هدف اصلی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در این رویداد با پیوند دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و کسب و کارها توان ملی دانشگاه به عرصه حضور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسأله، کارآفرین و اشتغال‌آفرین است تصریح کرد: صنعتگران جبهه اقتصاد کشور در راستای تولید ثروت و اشتغال، رزمندگان خط مقدم هستند. چنانچه بتوانیم با تربیت نیروی کارآفرین و کارآمد، اشتغال نافع ایجاد کنیم، بدون شک بسیاری از مسائل اقتصادی کشور حل خواهد شد.

 و از آنجاییکه بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نیز به شرایط اقتصادی و اشتغال جوانان بستگی دارد و با توجه به شتاب فراوان جامعه در حوزه علم و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله، کارآفرین و اشتغال آفرین عزم خود را جزم کرده است.

مدیر تحقیق و توسعه گروه پشتیبانی، منابع انسانی، مالی و بازرگانی ذوب آهن اصفهان نیز ضمن استقبال از دعوت دانشگاه در «رویداد ملی گام دوم» تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مستعد کشور با تجهیزات بروز، دانشکده‌ها و رشته‌های آموزشی در همه حوزه‌ها اعم از علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی، کاملا شناخته شده است.

بدیهی است از چنین مجموعه گسترده‌ای انتظار می‌رود که به‌طور فعال در عرصه‌ی پژوهش‌های کاربردی ظاهر شود و این امر مستلزم ارتباط مؤثر و مداوم با صنایع، سازمان‌ها و نهادها، است. لذا این رویداد می‌تواند ارتباط در راستای پیوند همه نهادها با مرکز آموزش عالی موثر باشد.

مجید رفیعی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد اظهار کرد: متاسفانه شکاف قابل توجهی بین پتانسیل‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت وجود دارد که ضروریست چالش موجود با تعامل بیشتر صنایع و مراکز علمی و دانشگاهی برطرف شود.

کد خبر: 115555

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0