14 مرداد 1400 - 12:40 ق.ظ

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان در شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان مطرح کرد:

لزوم مدیریت دانش، تدوین نظام‌نامه و اختیار برای شوراهای هماهنگی

دکتر علی اعتصام پور در شورای هماهنگی مدیران گفت : مدیریت دانش، درست کردن نظام‌نامه گرفتن اختیار برای شوراهای هماهنگی باید یکی از اهداف این شورا باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، دکتر علی اعتصام پور در شورای هماهنگی مدیران گفت : مدیریت دانش، درست کردن نظام‌نامه گرفتن اختیار برای شوراهای هماهنگی باید یکی از اهداف این شورا باشد .
وی گفت: همه ما در این کشور جزیره‌ای عمل می‌کنیم و این باعث گسستگی می‌شود و اگر بتوانیم برای شورا اختیارات بگیریم می‌شود کار کرد.
دکتر اعتصام پور ضمن اشاره به این مطلب که دولت ادعای شایسته‌سالاری می‌کند، گفت: باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد و تمام فعالیت‌ها باید هدفمند و مدون باشد و لازمست مدیریت دانش داشته‌باشیم و اگر در کل کشور، گفت‌وگو و دیالوگ انجام شود توسعه پیدا می‌کنیم
وی افزود: در یک کلام،  به‌خاطر سوءمدیریت ما و حاکمیت متمرکز در تهران، اصفهان عقب‌افتاده است و حتی سرانه ما کمتر از لرستان است.
دکتر اعتصام پور بیان کرد: ما خوشحالیم که شما به ما انگیزه می دهید و من روزشماری می‌کنم و البته برای درخت‌هایی که کاشته هم نگرانم و امیدوارم که عقلانیت حاکم شود و پیشنهاد من این است که برای آیندگان در قالب مدیریت دانش تجربیات انتقال پیدا کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در شورای هماهنگی مدیران مطرح کرد: این نشست فرصت مهمی بمنظور تاثیر گذاری در سیاست های استانی و کشوری است.
کامران کلانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، از  دکتر  شهروز عبادی، مدیر عامل سابق صندوق بازنشستگی کشوری در استان قدردانی کرد و برای مدیرعامل جدید  این صندوق  آرزوی موفقیت نمود.
کلانی با اشاره به نقش شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت:  این شورا فرصت تاثیر گذاری در سیاست گذاری های استان و کشور را دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
این مقام مسئول بر سیستم مدیریت تعاملی تأکید کرد و گفت: خیلی از اقدامات با تعریف کار مشترک بین دستگاهی قابل انجام است.

وی با اشاره به نقاط اشتراک و افتراق اداره کار با تأمین اجتماعی گفت: ما در سطح مدیریت با برگزاری جلسات متعدد به یک هم افزایی قابل توجهی در امور جاری و اجرایی رسیده ایم.
کامران کلانی همچنین موضوع مسؤولیت اجتماعی را  مطرح کرد و گفت: ما در سطح استان هفتاد هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که بخش قابل توجهی از آن ناشی از فقر است و با استفاده از منابع مالی مسولینتهای اجتماعی بخش زیادی از این مساله در سطح استان قابل حل است.
وی تأکید کرد: لازم است سهم دستگاه های ذیل وزارت در بودجه مسؤولیت های اجتماعی تعیین شود و از ظرفیت شرکت های شستا برای جامعه کار و تولید استفاده کنیم.
وی همچنین موضوع ایجاد یک ساختار اقتصادی برای همکاران را مطرح کرد و گفت: پیشنهادهای زیادی در این زمینه ارایه شده ولی لازم است با هم افزایی و بررسی ظرفیت های موجود در هر سازمانی نسبت به اجرای طرحی برای  برخورداری مالی  بیشتر کارکنان اقدام نماییم.
دکتر محسن ریاضی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه، با گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی و بهزیستی، از  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای برگزاری جلسه در این هفته قدر دانی کرد.
ریاضی، ضمن ارایه گزارش مختصری از تأمین اجتماعی استان اصفهان، گفت: بین هشت تا ده درصد فعالیت تأمین اجتماعی کشور در استان انجام می شود و اصفهان در بسیاری از شاخص ها رتبه دوم کشوری را دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان از لحاظ مهاجر پذیری در دوران بازنشستگی مورد توجه  قراردارد ادامه داد: از سه میلیون ششصد هزار مستمری بگیر در کشور، سیصد و پنجاه هزار نفر در اصفهان هستند.
ریاضی با بیان اینکه ۱۲۰هزار کارگاه در اصفهان مستقر هستند، اظهار داشت:  به دلیل صنعتی بودن استان از لحاظ تعداد مستمری بگیران و دریافت حق بیمه  نسبت به کشور بالاتر است و در مجموع ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح ۳۰-۷۰ گفت: در طرح ۳۰-۷۰، سی خدمتی که هفتاد درصد مراجعات تأمین اجتماعی در حوزه کارفرمایی و بیمه شدگان را شامل می شود به صورت غیر حضوری  انجام می شود که باعث کاهش سی درصدی مراجعات شده و گام بسیار بزرگی در ارایه خدمت به جامعه مخاطب و ذینفعان بوده است.
ریاضی حذف دفترچه های درمانی را  از اقدامات مهم دیگر تأمین اجتماعی در سطح استان عنوان کرد.
وی در خصوص موضوع همسان سازی حقوق مستمری بگیران گفت: تأمین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی با مسایلی در حوزه تأمین بودجه مواجه خواهند شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به عنوان سال برای حمایت از تولید گفت: اداره کل تأمین اجتماعی بسته حمایتی خود را در شورای گفتگوی استان در حمایت از تولید ارایه کرده است.
در ادامه جلسه، اعضای حاضر به تبیین نظرات و پیشنهادات خود در زمینه مسایل مطروحه پرداختند.

کد خبر: 28312

منبع: روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0