18 مهر 1402 - 11:00 ق.ظ

کمبود تخت‌های بستری و پزشک در مراکز تأمین اجتماعی اصفهان

حمیدرضا امینی، دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در جلسه کمیته بیمه و درمان خانه کارگر اصفهان با معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور، گفت: در اصفهان با کمبود پزشک متخصص مخصوصاً در بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی مواجه هستیم، به‌طوری‌که در بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی، خدمات سونوگرافی فقط به بخش بستری ارائه می‌شود.

کمبود تخت‌های بستری و پزشک در مراکز تأمین اجتماعی اصفهان

امینی افزود: خدمات کلونوسکوپی و آندوسکوپی با نوبت‌های بسیار طولانی به بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در اصفهان جوابگوی جمعیت پنج میلیون و صد و بیست و یک هزار نفری استان نیست.

وی گفت: نزدیک دو دهه است که دستور ساخت بیمارستان میلاد در پیچ‌وخم اداری است و تقاضا داریم برای ارائه بهتر خدمات در آینده، طراحی ساخت بیمارستان را در اختیار مدیریت درمان اصفهان قرار دهند و بودجه و اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر بگیرید.

امینی افزود: 67 درصد جمعیت استان اصفهان بیمه‌ شده تأمین اجتماعی هستند و تعداد تخت‌های بستری اصلاً جوابگوی نیاز این جمعیت نیست. از سوی دیگر از 20 هزار تماس با مراکز درمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در 24 ساعت شبانه‌روز تنها به سه هزار تماس پاسخ داده می‌شود؛ 17 هزار تماس بدون پاسخ و دریافت خدمات باقی می‌ماند. این معضل بزرگی در بخش درمان است.

وی به خواسته‌های خانه کارگر در حوزه درمان اشاره کرد و افزود: خواسته‌های ما شامل افزایش سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌های دارویی، ترمیم حقوق پزشکان طرف قرارداد با سازمان برای افزایش رغبت جهت ارائه خدمات، رفع کمبود نیروی انسانی در بخش درمان، شبانه‌روزی کردن برخی از داروخانه‌های تأمین اجتماعی جهت ارائه خدمات در ساعت 10 شب به بعد، تأمین تجهیزات سنگ‌شکن، دستگاه MRI و رادیولوژی که بسیار فرسوده شده‌اند، افزایش اعتبارات درمانی اصفهان و موافقت با جذب نیروی متخصص است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: کمبود زیرساخت‌های درمان باعث شده بیماران تأمین اجتماعی را به مراکز خصوصی با هزینه‌های سرسام‌آور درمان و زیرمیزی ارجاع دهند که در شرایط اقتصادی فعلی از عهده آن برنمی‌آیند.

کد خبر: 138122

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0