16 اردیبهشت 1402 - 11:35 ق.ظ

در سال گذشته اتفاق افتاد؛

فوت یک هزار و ۳۹۳ اصفهانی به دلیل آلودگی هوا

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه دوران بی توجهی به محیط ‌زیست اصفهان گذشته، افزود: در شورای برنامه‌ریزی استان از توسعه صنایع آلاینده و آب بر جلوگیری می‌شود.

فوت یک هزار و ۳۹۳ اصفهانی به دلیل آلودگی هوا

زینلیان با بیان اینکه اصفهان حسب آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دانشگاه علوم پزشکی آلوده‌ترین کلانشهر کشور است، افزود: اصفهان رکورددار مصرف گازوئیل کشور و در مصرف فرآورده‌های نفتی، پس از تهران در رده دوم است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صنایع استان در حدود هشت درصد مساحت استان و در شعاع ۵۰ کیلومتر شهر اصفهان مستقر است، افزود: این موضوع منتج از توسعه ناپایدار بوده و سبب شده تعداد روزهای ناسالم کلانشهر اصفهان ۲۳۸ درصد در هفت سال گذشته افزایش یابد.

زینلیان گفت: حسب آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال گذشته یک هزار و ۳۹۳ شهروند اصفهانی را به واسطه بیماری‌های منتسب به آلودگی هوا از دست دادیم. در بررسی‌های اخیر سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست استان بخش زیادی از این منابع آلاینده در استان و شهر اصفهان برگرفته از منابع متحرک چون موتورسیکلت، کامیون و خودروهاست و به لحاظ فنی که در شاخص‌های آلاینده pm2.5 یا ذرات معلق تأثیر بسیار بدتری را نسبت به بقیه شاخص‌ها بر کیفیت هوا دارد.

کد خبر: 133184

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0