20 فروردین 1402 - 12:57 ق.ظ

در سال گذشته اتفاق افتاد؛

اصفهان 72 برابر آلوده تر از تهران

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در دیدار با مدیران رسانه‌های استان گفت: تهران در سال گذشته ۷۲ روز هوای پاک و اصفهان ۱ روز هوای پاک داشت و به این معنا اصفهان ۷۲ برابر آلوده‌تر از تهران بود، بنابراین پیگیری این موضوع باعث تشکیل ستاد ملی آلودگی هوا در استان شد.

اصفهان 72 برابر آلوده تر از تهران

مرتضوی افزود: اصفهان سال گذشته در کشور ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کرده، اما آنچه از کشور برای اداره استان دریافت می‌شود چندین برابر است. برای مجموعه‌های مختلف در اداره استان هزینه‌های زیادی می‌شود، بنابراین باید به این موضوع توجه داشت که با وجود اینکه به لحاظ درآمدی رتبه دوم کشور بعد از تهران هستیم، در تامین منابع و مصارف هم در کشور هم رتبه داریم و عایدی ما در استان زیاد است.

وی با بیان اینکه درحوزه آبرسانی به استان، با موافقت، حمایت و تسهیل رئیس‌جمهور توانستیم مجوز یک مسیر مجزا برای انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان را اخذ کنیم، افزود: در حال حاضر یک شرکت توانمند و هشت پیمانکار در این طرح مهم در حال فعالیت هستند و سرعت کار چندین برابر شده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: در عین وجود بحث‌های کارشناسی ارتباط خوبی با وزارت نیرو و مجموعه دولت داریم. اعتبارات خط انتقال آب از دریا از پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی استان تأمین می‌شود، زیرا اساسا این پروژه با تأمین مالی ملی نیست، بلکه از طریق بنگاه‌های استان تأمین می‌شود و در مقابل حمایت‌ها و تسهیلاتی به آنها برای بهبود اقتصاد اعطا می‌شود. در ابتدا گفته شد که پروژه ۹ ساله به نتیجه می‌رسد، اما تلاش می‌کنیم که در همین دولت این اتفاق بیفتد.

  • شهروندان نام مدیران غیرپاسخگو به رسانه‌ را اعلام کنند

محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه مدیر غیرپاسخگو به رسانه، بر خلاف سیاست‌های دولت و مدیریت استان عمل می‌کند و رسانه‌ها این موضوع را به ما انعکاس دهند، افزود: در حوزه رسانه، اصل بر تنویر افکار عمومی است که به همه نهادهای اجرایی استان هم این موضوع ابلاغ شده که پاسخگوی رسانه‌ها باشند.

جان نثاری اظهار داشت: این رویه همچنان امسال هم برقرار است و نام هر اداره‌ای که به رسانه پاسخگو نبود، برای پیگیری به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان ارجاع شود، زیرا جز در مواردی که شورای تأمین استان تشخیص داده و مشخص می‌کند، منعی برای انتشار اخبار از سوی رسانه‌ها نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه رسانه باید برای روشنگری، آزاد باشد، اضافه کرد: تعامل مدیران با رسانه را اقدامی به نفع مردم و در زمینه پیشرفت کارها و برنامه‌ها می‌دانیم، زیرا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم مبنای کارها در مدیریت استان است.

جان نثاری گفت: برنامه‌ها برای انتخابات سالم و پرشور در استان آغاز شده، اما اطلاعات دقیق از زمان شروع تقویم انتخابات به طور مستمر و منظم به رسانه‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه روایت اول و انتشار خبر صحیح در مواقع حساس را بسیار مهم است، افزود: خبرنگاران به‌عنوان صاحبان فکر در حوزه رسانه باید پیشنهادات خود را برای ارتقای سطح رسانه‌ای‌ استان به مجموعه مدیریت استان منتقل کنند.

کد خبر: 135109

نویسنده: رها سلمانی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0