25 اردیبهشت 1402 - 10:54 ق.ظ

شهردار سین برخوار مطرح کرد:

کوره ها منبع آلایندگی شهر سین است

مسعودقنبری شهردار شهر تاریخی سین برخوار در نشست خبری با خبرنگاران گفت: منبع آلایندگی در سطح شهر، کوره های آجرپزی حاشیه شهر از عوامل آلوده کننده است که ساماندهی این کوره‌ها در دست اجراست و بدین منظور برای کاهش آلودگی‌ها، توسعه فضای سبز را در برنامه ها داریم.

کوره ها منبع آلایندگی شهر سین است

وی به یکی از شاخصه های معروف شهر سین به نام شهرشیرینی اشاره کرد و افزود: در این شهر بالغ بر 180 کارگاه شیرینی پزی وجود دارد که یکی از شاخصه های این شهرتاریخی، شیرینی است که توزیع آن در اصفهان و دیگر شهرهای استان هم صورت می گیرد.
قنبری از شهر سین به عنوان شهر مهربانی ها و مردم مهمان دوست یاد کرد و گفت: مردم این شهرستان بالغ بر 70 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند که از شهدای شاخص شهر، شهید حسن قربانی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) است.
شهردار شهر تاریخی سین برخوار به بودجه 10میلیارد و 850 میلیونی در سال 1402 اشاره کرد وگفت: بودجه سال گذشته 8میلیارد و 750میلیون بود که 60درصد آن عمرانی و 40درصد جاری انجام شد.
وی با بیان اینکه از سیاست های شهرداری داشتن درآمد پایدار برای شهر است، ادامه داد: تلاش داریم تا در موضوع درآمد پایدار یکسری اقدامات مفید صورت گیرد و بودجه به سمتی هدایت شود که رفاهیات و امکانات مردم قدری بهبود بخشیده شود و سطح فضای عمومی شهر نیز زیبا و مطلوب شود.
قنبری یکی از معضلات شهررا دفع آب های سطحی اشاره کرد وافزود: در سال گذشته دو بار آبگرفتگی در سطح معابر شهر صورت گرفت که اجرای فاز یک مطالعاتی دفع آب‌های سطحی به اتمام رسیده است.
شهردار شهر تاریخی سین برخوار به مهمترین پروژه شاخص شهر اشاره کرد وادامه داد: پروژه عمرانی شاخص شهر ، پارک ورودی شهر به متراژ 14 هزار متر مربع در فاز اول با مبلغ یک میلیارد تومان شروع شده است و افتتاح پمپ بنزین یکی دیگر از پروژه ها ست که با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و کمک شهرداری انجام شد.
وی به 30 درصد بافت فرسوده شهر سین اشاره کرد وادامه داد: شهرداری به این شهر به‌عنوان بافت تاریخی می نگرد و بدنبال بدنه سازی بخش‌هایی از آن است. مرمت منار شهر تاریخی سین به عنوان اثر تاریخی با قدمت 1000 ساله در سال گذشته با همت میراث فرهنگی و همکاری شهرداری انجام شد. بازسازی و بدنه سازی حمام تاریخی صفوی این شهر زیر نظر میراث فرهنگی به مساحت 400 مترمربع انجام شد و شهرداری به‌دنبال تبدیل آن به موزه است.
قنبری افزود: در سال گذشته یک دستگاه اتوبوس برای شهر خریداری شد که 71 درصد از اعتبارات آن دولتی و مابقی توسط شهرداری پرداخت شد. جشنواره خربزه سین ثبت ملی شده و نژاد شاهزاده اسب سین نیز در کشور معروف است و امسال برای دومین بار جشنواره اسب ایرانی در شهرتاریخی سین برخوار برگزار خواهد شد.
شهردار شهر تاریخی سین برخوار به جمعیت بیش از 8هزارنفری شهر سین اشاره کردو افزود: پیشه وشغل اصلی مردم شهرکشاورزی و کشت صیفی جات است که به علت کم آبی، حرفه شیرینی پزی را برای خود انتخاب کردند که عمده تولیدات به شهر اصفهان و دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

کد خبر: 133595

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0