31 اردیبهشت 1402 - 4:32 ب.ظ

جمع‌آوری بخارات بنزین در جایگاه های بنزین

یکی از مشکلات آلودگی هوا در کشور به خصوص در فصول سرد سال استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور است .

جمع‌آوری بخارات بنزین در جایگاه های بنزین

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به لزوم افزایش نظارت بر نگهداری تجهیزات استخراج و انتقال نفت اشاره کرد و گفت: با توجه به قدیمی بودن بخش قابل توجهی از تجهیزات و خطوط انتقال فراورده‌های نفتی در کشور وزارت نفت باید بازدیدهای دوره‌ای از تجهیزات و خصوصا خطوط انتقال فرآورده‌ها را افزایش دهد تا شاهد نشت و بروز خسارات محیط زیستی نباشیم.

رفیعی افزود: انتظار داریم وزارت نفت با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به گوگردزدایی از مازوت اقدام کنند.

وی به قانون هوای پاک اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع اجرای طرح جمع‌آوری بخارات بنزین (کهاب) در تمامی جایگاه های بنزین یکی از الزامات قانون هوای پاک است که وزارت نفت باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه بخارات بنزین با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری موضوعات آلودگی هوا به خصوص اجرایی شدن طرح کهاب است که در این زمینه انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست هرچه سریعتر ضمن نظارت جدی بر این امر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

رفیعی از آمادگی فراکسیون محیط زیست مجلس برای حمایت از شرکت‌های نفتی که در زمینه حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی این شرکت‌ها را گرد هم می‌آوریم تا ضمن کمک به وزارت نفت برای حفاظت از محیط زیست فرصت‌های بیشتری برای فعالیت‌های آنها در کشور فراهم شود.

 

 

کد خبر: 133727

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0