23 خرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

علیمردانی: پر كاری من را از حاشیه دور نگه می‌دارد

زمانی كه شما كارهای زیادی برای انجام دادن دارید وقتی برایتان باقی نمی ماند كه به حاشیه ها بپردازید، حاشیه ها زمانی پا می گیرند كه شما وقت لازم برای واكنش به حرف ها و رفتارهایی كه درباره شماست را داشته باشید و این پر كاری من را از حاشیه دور می كند.

محمدرضا علیمردانی صداپیشه، بازیگر، خواننده ،مجری، استندآپ كمدین و دوبلور در پاسخ به این سوال که «چرا با كار در حوزه های مختلف هنری مثل صداپیشگی، بازیگری، خوانندگی و نوازندگی حاشیه ندارد؛ گفت: جواب این پرسش در خود این سوال است، زمانی كه شما كارهای زیادی برای انجام دادن دارید وقتی برایتان باقی نمی ماند كه به حاشیه ها بپردازید، حاشیه ها زمانی پا می گیرند كه شما وقت لازم برای واكنش به حرف ها و رفتارهایی كه درباره شماست را داشته باشید و این پر كاری من را از حاشیه دور می كند.

علیمردانی درباره شروع فعالیتش در عرصه هنر گفت: در سال ۱۳۷۰ با بازیگری تئاتر پا به این عرصه گذاشتم، اولین تجربه تصویری را قرار بود دربخشی از برنامه جنگ آفتاب در شبكه ۲ سیما به كارگردانی حمید فرخ نژاد داشته باشم كه ۱۰ قسمت آن ضبط شد و من از قسمت چهارم وارد این بخش می شد كه متاسفانه پخش این برنامه بعد از سه قسمت متوقف شد و حضور در برنامه «نوروز ۷۶» به كارگردانی داریوش كاردان اولین تجربه تصویری من در تلویزیون شد.

  • با بازی یك نقش منفی معروف شدم

علیمردانی درباره معروف شدن خودش در بین مخاطبان توضیح داد: در هنر و بازیگری از یك زمانی به بعد كار شما بیشتر به چشم می آید و پر رنگ تر دیده می شوید و این اتفاق برای من از «سریال پایتخت» و بازیگری یك نقش منفی دوست داشتنی شروع شد. البته حضور من به عنوان مهمان احسان علیخانی در برنامه «ماه عسل» روی شناخته شدن من تاثیر بسیاری داشت.

  • خوانندگی را از آواز خوانی در انیمیشن ها شروع كردم

محمدرضا علیمردانی درباره شروع فعالیت در عرصه خوانندگی به صباهنگ توضیح داد، از دهه ۸۰ در دوبله انیمیشن ها گاهی مجبور می شدیم به جای شخصیت های كارتونی آواز خوانی داشته باشیم و من كم كم به این هنر علاقه مند شدم و با تشویق دوستان پا به این عرصه گذاشتم و خدا را شكر مورد اقبال برخی از مردم قرار گرفته است. هنرمند خوب كشورمان در پایان درباره آرزوها و حسرت هایش درعرصه هنر و بازیگری صحبت كرد و گفت: در این عرصه بیشتر حرفه ها را من تجربه كردم و برنامه كاری و زندگی ام را طوری مرتب كردم كه به همه آنها برسم. دوستان نزدیك من با شناختی كه از من دارند مرا برای كارگردانی تشویق می كنند ولی من هنوز نتوانستم خودم را راضی كنم كه پا به این حرفه بگذارم. وی افزود : بازی با مرحوم شكیبایی از حسرت های زندگی هنری ام هست و آرزو دارم با پرویز پرستویی همكاری داشته باشم و كنار او بیاموزم.

لازم به ذکر است؛ علیمردانی تاکنون تیتراژ مجموعه‌های انقلاب زیبا، جهل مرکب، نهنگ عنبر ۲ (جان من و جان تو)، ساخت ایران ۲ و دینامیت (فیلم ۱۴۰۰)جشن رمضان (خانه ات میهمانم)، کامیون و از قسمت ۲۳ تا ۲۷ شب های مافیا (مافیا) را خوانده‌است. همچنین وی تا کنون به عنوان صداپیشه به جای بسیاری از شخصیت‌های مطرح کارتونی و سینمایی ایفای نقش کرده‌است که از این بین می‌توان به صداپیشگی شخصیت تختی در فیلم غلامرضا تختی (فیلم) (محصول ۱۳۹۷)، صداپیشگی نقش شیطان در مجموعه تلویزیونی سقوط یک فرشته، راوی انیمیشن‌های حیات وحش و دیرین دیرین و پویانمایی گورداله و پندانه و نقش قیطون خان در برنامه کودک و نوجوان رنگین کمان (شبکه تهران) اشاره کرد. وی همچنین مدیر دوبلاژ انیمیشن رستم و سهراب و صداپیشه نقش رستم نیز بوده‌است. علیمردانی در ادامه فعالیتهای تلویزیونی خود، اجرای برنامه چهل تیکه در شبکه نسیم را نیز بر عهده داشته‌است.

کد خبر: 116742

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0