9 آذر 1399 - 12:24 ق.ظ

واکنش رئیس صداوسیما به لقب پدر تلویزیون دیجیتال ایران

۱۲ شبکه ملی تلویزیون HD شد

رئیس رسانه ملی پخش برنامه‌های سیما با کیفیت HD را اقدامی در جهت حرکت صداوسیما در مرز دانش روز توصیف کرد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسکری رئیس رسانه ملی ساعاتی پیش  از استودیو و اتاق فرمان شبکه‌های یک و سه سیما بازدید و در برنامه زنده سلام صبح بخیر شبکه یک حضور پیدا کرد.

دکتر علی عسکری در برنامه زنده شبکه یک سیما، پیش از آغاز مراسم رسمی پخش ۱۲ شبکه ملی و ۱ شبکه برون مرزی با کیفیت HD، پس از گرامیداشت دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان که روز جمعه به دست ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، درباره اهمیت این گام رسانه ملی در پخش باکیفیت شبکه‌ها گفت:رسانه همیشه باید از بالاترین سطوح فناوری‌ها استفاده کند تا بهتر با مخاطب در ارتباط باشد.

وی با اشاره به عزیمت رسانه ملی از پخش آنالوگ در تاریخ ۸/ ۸/ ۸۸ به دیجیتال و استفاده از فناوری MPEG۴ گفت: در آن زمان هم اولین شهر بزرگ در جهان که چنین خدماتی در آن ارائه شد، تهران بود. حدود یک دهه پس از آن تاریخ، همکاران من در رسانه ملی با مجاهدت فراوان، این سامانه را توسعه و ارتقا داده‌اند، به طوری که اکنون در این جایگاه ایستاده‌ایم. پخش HD مرز دانش امروز است. 365 كوره

رئیس رسانه ملی با قدردانی از زحمات همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و ابراز امیدواری برای اینکه حوزه سیما به بهترین شکل از این فناوری پخش استفاده کند، گفت: حوزه فنی صداوسیما فعال و پویا است و جوانان دانشمند و ارزشمندی در آن فعال هستند.

وی افزود: هر کدام از بخش‌های مختلف معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با شرکت‌های دانش‌بنیانی همکاری دارند که به فضل خدا، در مرز فناوری حرکت می‌کنند. خدا را شاکرم که با این در هم‌تنیدگی بین فعالیت‌های سازمان و شرکت‌های دانش بنیان، به کوری چشم دشمنان، توانسته‌ایم این خدمت را با وجود همه فشار‌ها و دشواری‌ها مثل تحریم‌ها و … به ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

تلاش برای پخش بهترین محتوا با بهترین کیفیت/ UHD ۴K؛ قله بعدی برای فتح فنی

رئیس رسانه ملی در آیین آغاز رسمی‌پخش ۱۳ شبکه صداوسیما با کیفیت HD (تصویر با قدرت تفکیک بالا) گفت: پخش تصاویر تلویزیونی با استفاده از این فناوری، رویدادی مهم و پیشکشی به ملت بزرگ ایران است. به عنوان خادمان این ملت تلاش می‌کنیم بهترین محتوا را با بهترین کیفیت تصویری روی آنتن بفرستیم.

دکتر علی عسکری HD سازی را گام مهمی‌برای تحول عرضه محتوا دانست و گفت: ما در چرخه دائمی تحول قرار داریم و این مسیر روبه‌جلو، حوزه فنی سازمان را در قله‌های طلایی قرار خواهد داد.

وی HD شدن شبکه‌ها را حرکت روی لبه فناوری و رسیدن به قله فناوری روز دانست و متذکر شد: طی این مسیر را با حداکثر توان ادامه خواهیم داد و مخاطبان ازاین‌پس شاهد موفقیت‌های بیشتر رسانه ملی در حوزه فناوری رسانه خواهند بود.

دکتر علی عسکری با اشاره به مسئولیت شبکه‌های سیما در فضای HD سازی گفت: برنامه‌سازان سیما وارد کار عظیمی‌شده‌اند و ازاین‌پس باید بیش‌ازپیش بر آموزش و همچنین در حوزه ارتقای کیفیت فنی برنامه‌ها متمرکز شوند.

رئیس رسانه ملی ارتقای کیفی در حوزه چهره‌پردازی، نورپردازی، تصویربرداری و آرایه را لازمه ادامه مسیر HD سازی دانست و متذکر شد: کار شما امروز بسیار سخت‌تر از گذشته است و با تلاش شما دریافت محصول باکیفیت بالاتر روی آنتن برای مردم ایران محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مسیر HD شدن در معاونت سیاسی و فضای خبرگزاری صداوسیما هم گفت: اکنون هم شبکه خبر و هم بخش‌های خبری HD شده‌اند و معاونت سیاسی هم باید برای افزایش کیفیت فنی در کل چرخه خبر تلاش کند.

دکتر علی عسکری فضای HD سازی در معاونت برون‌مرزی را مساعدتر از دیگر معاونت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه HD سازی شبکه پرس‌تی‌وی پیش از این اتفاق افتاده بود، اکنون که شبکه العالم به این قابلیت دست‌یافته است، می‌توان گفت این رویداد موجب می‌شود مخاطبان در منطقه اسلامی و عربی باکیفیت بهتری برنامه‌ها را در اختیار داشته باشند.

وی بر نقش مهم تجربه HD سازی در راه‌اندازی کانال UHD ۴K تأکید کرد و آن را هموارکننده فناوری‌های آینده برشمرد.

دکتر علی عسکری به بار سنگین مسئولیت سازمان صداوسیما در برهه کنونی اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، این روز‌ها هم از جهت پرداختن به همه موضوعات و هم موضوع سلامت ملت ایران، بار سنگینی بر دوش سازمان است و باید با تلاش و دقت در مسیر آرامش و سلامت جامعه حرکت کنیم که الحمدلله به لطف خدا و تلاش همکاران تا اینجای کار موفق بوده‌ایم.

در ادامه، رئیس رسانه ملی با اشاره به شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت: باید به‌طور ویژه از این شهید بزرگوار یاد کنیم که به اوج خواسته خودش رسید؛ وی درزمانی که زنده بود صادقانه تلاش کرد کشور را در جهت انرژی و فناوری‌های هسته‌ای و دفاعی به حداکثر توان برساند و اقتدار کشور را بالا ببرد؛ چه مقامی‌بالاتر از شهادت که اجر او برای خدمت به کشورش بود.

دکتر علی عسکری مسیر شهادت این شهید بزرگوار را ادامه راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: همان طور که شهادت حاج قاسم به دست اشقی الاشقیای زمانه موجب برکات برای مردم ایران شد و وحدت ملی را تقویت کرد، شهادت شهید فخری‌زاده هم تبلوری جز جوشش غیرت و وحدت ایران اسلامی نخواهد داشت.

رئیس رسانه ملی صریح کرد: دشمنان بدانند دور از چشمان آن‌ها نهال‌های بزرگی در کشور رویش دارد که اگر یکی قطع شود، اما نهال‌های دیگری رشد می‌کنند و این حرکت مجاهدانه به هدف می‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز تلاش حوزه فنی به ثمر رسیده است و از همه همکارانم، به ویژه مهندسان زحمتکش در فرستنده‌های تلویزیونی که در سرما و گرما، ما را به قلل طلایی فناوری رساندند، تشکر می‌کنم.

در ادامه بازدید علی عسکری با حضور در پخش شبکه‌های یک و سه سیما و سپس در ارتباط‌های تصویری جداگانه با مدیران شبکه و پخش شبکه‌های نسیم (سیما)، نمایش (سیما)، العالم (معاونت برون مرزی)، خبر (معاونت سیاسی)، کودک (سیما)، افق (سیما)، ایران کالا (معاونت مالی و سرمایه انسانی)، ورزش (سیما)، مستند (سیما)، تماشا (سیما) و آی فیلم (برون مرزی) ضمن شنیدن گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش HD، دستور آغاز پخش با استاندارد‌های جدید را صادر کرد.

گفتنی است امسال علاوه بر HD سازی، شبکه‌های امید، ایران کالا، تماشا وشما به ۱۷ شبکه سراسری دیگر با کیفیت پخش HD می‌پیوندند و همه ۲۱ شبکه با کیفیت بالا قابل دریافت می‌شوند.

در روند HD سازی شبکه‌های یک، سه، ورزش، خبر، نسیم، مستند، پویا، نمایش، افق، تماشا و ایران کالا ابتدادر مراکز استان‌ها به انجام می‌رسد. بطوله يورو 2022 از شبکه‌های برون مرزی نیز شبکه العالم با این کیفیت قابل دریافت می‌شود. لعبة الحظ الحقيقية

مخاطبان برای دریافت این تصاویر دو راه خواهند داشت. اگر گیرنده آن‌ها قابلیت دریافت HD را داشته باشد کافی است از این تاریخ شبکه‌ها را روی گیرنده‌های خود دوباره جستجو کنند و اگر گیرنده آن‌ها فاقد این امکانات بود برای تهیه گیرنده‌هایی با این کیفیت به شرکت‌های مجاز ارائه این گیرنده‌ها مراجعه و آن را تهیه کنند.

300

کد خبر: 34612

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0