22 مهر 1402 - 9:00 ق.ظ

شادی ونشاط ، در نمایشگاه کودک ونوجوان سی پنجمین جشنواره فیلم کودکان ونوجوانان اصفهان

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه های کودک و نوجوان ارائه فرصتی به کودکان و نوجوانان است تا با محتوا و فعالیت‌های مرتبط با علم ،هنر ،ورزش و فناوری و سایر حوزه‌های آموزشی و تفریحی در تعامل با یکدیگر آشنا شوند .

شادی ونشاط ، در نمایشگاه کودک ونوجوان سی پنجمین جشنواره فیلم کودکان ونوجوانان اصفهان

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

زهرا شایان فر درمانگر تخصصی کودک ونوجوان عضو هیئت موسسین «انجمن مهرِآنا» با اعلام این مطلب افزود : این نمایشگاه‌ها به عنوان یک فضای آموزشی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان علاقمند به یادگیری در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی می‌کند. این رویدادها به منظور ترویج خلاقیت ،تفکر پژوهشگرایانه، تعامل اجتماعی و رشد شخصی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
وی افزود : و اینک در اصفهان سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان برگزار گردید وهم راستا با این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نمایشگاه کودک و نوجوان با نام “سرزمین زندگی” و با شعار “کودک شاداب نوجوان دانا” فعالیت داشت.
شایان فر اظهار داشت : این رویداد جامع در محل همایش‌های بین المللی اصفهان از ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه برگزار و یکی از غرفه‌هایی که توسط کودکان ،نوجوانان و والدینشان بسیار پربیننده و مورد توجه قرار گرفت ؛غرفه «انجمن همراهان مهرِ آنا» بود. این غرفه که توسط تیم متخصص روانشناسان و مشاوران تخصصی کودک و نوجوان اداره می‌شد، مورد اقبال عمومی قرار گرفت.
این کارشناس ارشد مشاوره کودک ونوجوان افزود : از آنجا که حوزه فعالیت این انجمن در حیطه آموزش ،پرورش، تحصیل، سلامت روان، عدالت آموزشی وحمایت از حقوق کودک است؛ تمام فعالیت‌هایی که در غرفه نمایشگاهی خود نیز انجام دادند، بر پایه اهداف و تخصصشان مشهود بود.یکی از فعالیتهای غرفه «انجمن همراهان مهرِ آنا» میز خدمت بود ؛که تحت عنوان ” از من بپرس” به مشکلات والدین و چالش‌هایی که در برخورد با کودک و نوجوان دارند رسیدگی می‌شد و در قالب راهنمایی سعی می گردید نکته‌های کلیدی به والدین داده شود تا در اثر ایجاد بستر آگاهی والدین بیشتر پیگیر مسائل فرزند پروری و مهارت‌های زندگی فرزندشان باشند. در اتاق همدلی این غرفه به زیبایی هرچه تمام‌تر با فعالیتی دلنشین توسط قابِ آینه و فردی که نقش آینه را بازی می‌کند مهارت همدلی به نوجوانان آموزش داده می‌شد و هدف از داشتن این مهارت و مزایای داشتن این مهارت در ارتباطاتمان یادآور گردی .
شایان فر افزود : دراتاق احساسات غرفه کودکان با انواع احساسات، موقعیت‌هایی که دچار احساسات مختلف می‌شوند، نمود بدنی احساسات ،شدت احساسات در هر موقعیت و رفتاری که در بروز احساسات انجام می‌شود آشنا ‌شدند و این فعالیت برای آنها بسیار دلنشین بود. در قسمت دیگر از این غرفه “استودیو مهرِ آنا “فعالیتی به نام جابجایی نقش‌ها صورت می‌گیرد؛ پدر یا مادر با فرزندشان به گفتگو می‌نشستند .اما با این شرط که هر کدام در جایگاه دیگری صحبت کنند که این خود یک تکنیک روانشناختی است. همچنین مسئولینی که برای بازدید از غرفه می‌آمدند توسط نوجوانان مصاحبه می‌شدند و از مسئولین در مورد احساسات ،افکار ورفتار دوران کودکی و نوجوانی و چشم اندازشان در دوران کودکی‌شان سوال پرسیده می‌شد.
وی گفت : یکی از موارد حائز اهمیت این غرفه سفیران «انجمن مهرِ آنا» بودند. این نوجوانان که با سمت سفیران مشغول فعالیت بودند نوجوانانی هستند که از امکانات آموزشی و تحصیلی و پرورشی مانند اقشار عادی جامعه برخوردار نبوده اند و توسط متخصصین مهرِ آنا آموزش‌های مهارت‌های زندگی دیده بودند و حالا پرتلاش در جهت رسالت «انجمن مهرِ آنا» در غرفه نمایشگاه فعالیت ‌کردند و در فعالیت‌های غرفه همراه همیار و مهریار مجموعه بودند.
باشد که این نمایشگاه‌ها، رویدادها و دورهمی‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتروپربارتر برگزار شود تا شادی و نشاط و آگاهی در بستر جامعه جاری و ساری باشد.

کد خبر: 138215

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0