10 اردیبهشت 1403 - 11:00 ق.ظ

* شعار سال و مسئولان

برق منازل را قطع کنید!؟

وزیر صمت، در ادعایی عجیب از قول مردم عنوان می‌کند مردم مشتاقانه می‌گویند برق منازل ما را قطع و به تولید بدهید!؟ وی گفته است: برای جهش تولید مانع انرژی داریم. هیچ راهی جز جهش تولید برای افزایش رفاه مردم نداریم. در برخی استان‌ها با وجود این که آب نداریم هنوز گوجه و خیار می‌کاریم.

برق منازل را قطع کنید!؟

عباس علی آبادی افزود: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد. اگر انرژی دارید اول به تولید بدهید. وی گفت: البته اولین چیزی که در این ارتباط مهم است تامین ارز است.

طبق داده مرکز ملی آمار، سهم بخش خانگی ۳۲٪ برق کشور است. در عین حال بیش از ۲۲میلیون زن خانه‌دار ایرانی داریم که فعالانه در عرصه رسالت خانه‌داری در تلاش هستند.

قطع برق خانگی در اوج گرمای تابستان در حالی که بزرگترین مصرف‌کننده برق کشور، بخش صنعت است، نادیده‌انگاری مادران و فرزندان و ایجاد زیان رفاه عمومی در ازای منافع گروه کمی از تولیدکنندگان است که صرفا دیدگاه اقتصادی داشته و فاقد هرگونه پیوست عدالت فرهنگی و اجتماعی است.

عجیب است که وزیر صنعت، برای واردات خودروهای برقی بدون زیرساخت لازم و قیمت‌های نسبی بسیار بالا، علیرغم مخالفت وزارت نیرو مدعی است که به اندازه کافی در کشور برق وجود دارد و در صدد تاسیس چندهزار ایستگاه شارژ خودرو است اما برای آسایش عمومی مردم معتقد است برق نیست و باید قطع شود. علی آبادی قبلا گفته بود: هیچ کشوری در منطقه همانند ایران زیرساخت لازم را برای تولید و استفاده از خودرو‌های برقی ندارد. زیرا به عنوان کسی که برق را می‌شناسم می‌گویم ما در تمامی مناطق کشور اعم از روستا‌ها از نعمت برق برخورداراند.

اگر بنای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را داریم، راه آن در تقویت بنیان خانواده و حمایت ویژه از مشاغل کوچک و خانگی مورد اشاره مقام معظم رهبری است نه اختصاص انحصاری منابع در دست گروه محدودی از تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی.

باید در کنار جهش تولید برق، علاوه بر تامین برق صنایع، مانع نابرابری در دسترسی به انرژی از جمله برق برای مردم شد و زمینه را به همان میزان برای فعالیت‌های خانگی اعم از خانه‌داری، مشاغل خانگی و رفاه عمومی مردم نیز مهیا نمود.

برق منازل را قطع کنید!؟

کد خبر: 144267

نویسنده: سیدامیرحسین حسینی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0