14 آبان 1402 - 2:00 ب.ظ

شرق اصفهان ، با بوی نامطبوع فاضلاب

جمع‌آوری سیستم دفع فاضلاب به نحو مطلوب در حفظ بهداشت شهری مؤثر است و نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارد و نبود آن آرامش شهروندان را بر هم می‌زند. بطوریکه درحال حاضر بوی نامطبوع فاضلاب ساکنان منطقه شرق اصفهان را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

شرق اصفهان ، با بوی نامطبوع فاضلاب

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

ساکنان منطقه ۴ شهرداری اصفهان علی رغم پیگیری و تماس های مکرر با متولیان آب و فاضلاب برای عدم دسترسی به فاضلاب شهری اما همچنان مطالبه به حق آنها بی پاسخ مانده است.
فریدون محب ، ساکن محله کوی گلستان در منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه بیش از ۱۰ سال است که در این محله سکونت دارد و طی این سالها بارها برای سیستم فاضلاب شهری در این منطقه مراجعه کرده است اما هنوز به خواسته خود نرسیده اند، گفت: در این سالها طی طوماری خواسته خویش را به احمدی نِژاد رئیس جمهور ایران در آن دوران نوشتیم و از معاون وزیر نیرو و رئیس فاضلاب کشور نیز پیگیری شد که منجر به تخصیص ۲۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای این موضوع شد .
وی که سال ۸۶ بخشدار باغ بهادران اصفهان منصوب شد و هم اکنون ساکن این منطقه است می گوید: در آن سال باغ بهادران که خارج از شهر اصفهان قرار دارد مجهز به سیستم فاضلاب است اما سلمان فارسی که داخل شهر اصفهان قرار دارد فاضلاب شهری ندارد.
محب ادامه داد: با اختصاص اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی، ۶ سال گذشته ایستگاه پمپاژ پشت گلخانه در سه راه پینارت ساخته و حدود ۵۳۰ مترفاضلاب کشی شد و هنوز ۴ کوچه مانده که اعلام می کنند اعتبارات تمام شد .
وی افزود: در حالی بهانه کمبود اعتبار را مطرح می کنند که با تخصیص ۲۱ میلیاردتومان در ۶ تا ۷ سال گذشته براحتی امکان سیستم فاضلاب کشی وجود داشت.
او با بیان اینکه کوی گلستان روبروی بیمارستان چمران بعد از مدرسه امام محمد باقر قرار دارد که سیستم فاضلاب شهری ندارد که با تجمع ساکنین در هفته گذشته اعلام شد به جهت نزدیکی با شهرک زاینده رود و روشن دشت مقرر شده که فاضلاب کشی همه مناطق با هم انجام بگیرد.
وی می گوید: در هرماه باید مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای تخلیه چاه پرداخت شود.

کد خبر: 138898

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0