26 بهمن 1402 - 7:00 ق.ظ

حسین چرخابی، مربی سابق سپاهان:

سپاهان باید به هوادارانش افتخار کند

نقل و انتقالات سپاهان را قبول ندارم

به اعتبار اسم سپاهان قرارداد بستیم

مربی سابق سپاهان در گفت‌وگو با عصر اصفهان، درخصوص بازی امروز سپاهان مقابل الهلال گفت: بازی با الهلال سخت‌ترین قرعه‌ای بود که می‌توانست برای سپاهان اتفاق بیفتاد و از آخرین شکست این تیم زمان زیادی می‌گذرد.
حسین چرخابی با تاکید بر اینکه الهلال در فصل جاری هیچ شکستی نداشته، گفت: الهلال در لیگ حرفه‌ای عربستان تنها تیم بدون شکست است و فقط 2 مساوی داشته و مابقی بازی‌ها را برده و با اختلاف صدر جدول است و این نشان می‌دهد که چه قدرتی دارد و به نظرم اگر سپاهان بتواند الهلال را شکست دهد، مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه الهلال یک تیم ریشه‌دار و قدرتمند است و علاوه بر ستاره‌های خارجی، ملی‌پوشان خوبی هم دارد، افزود: قطعا سپاهان بازی سختی دارد؛ الهلال یکی از گران قیمت‌ترین تیم‌های آسیا و حتی جهان است و از خط دروازه تا حمله ستاره‌های بزرگی در خدمت دارد و میتروویچ، ساویچ، نوس، مالکوم و یاسین بونو همه جزو ابرستاره‌های جهانی محسوب می‌شوند و اکثر بازیکنان عربستانی این تیم نیز ملی‌پوش هستند.
چرخابی ادامه داد: در این سمت سپاهان در خط حمله و میانی مهره‌های خیلی خوبی دارد اما از عملکرد این تیم در فصل نقل و انتقالات تعجب می‌کنم؛ همه کارشناس‌ها اعتقاد داشتند که نقطه ضعف سپاهان خط دفاعی این تیم است اما در نقل و انتقالات زمستانی هیچ مدافعی جذب نکردند و به جای آن 2 هافبک را به خدمت گرفته‌اند.
نقل و انتقالات سپاهان را قبول ندارم؛ باید مدافع جذب می‌کردند
وی با تاکید بر اینکه ما جای مورایس نیستم و نباید در تصمیماتش دخالت کنیم، گفت: وقتی نیم‌فصل تمام می‌شود و قرار است که تیم تقویت شود، مربی باید فیلم بازی‌ها را بررسی و نقاط ضعف و قوت تیمش برطرف کند و همه کارشناس‌ها اذعان داشتند که سپاهان در خط دفاع مشکل دارد.
کارشناس فوتبال اصفهان در ادامه به مقایسه تعداد گل‌های خورده دو تیم پرداخته و یادآور شد: سپاهان در نیم‌فصل اول 15 گل دریافت کرده و الهلال در طول 19 بازی فقط 9 گل خورده است و این آمار به خوبی ساختار خوب دفاع الهلال را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه سپاهان تنها تیم ای ایرانیست که می‌تواند در آسیا حرف برای گفتن داشته باشد، افزود: با توجه به امکانات وسیع و دامنه‌دار کارخانه فولاد مبارکه، به عنوان یک فوتبالی اصلا نقل و انتقالات سپاهان را قبول ندارم و اگر قرار بود تیم تقویت شود، سپاهان حتما باید یک مدافع جذب می‌کرد چون سپاهان مدعی درجه اول قهرمانی لیگ است و این ساختار دفاعی حای در لیگ هم به مشکل می‌خورد.
سپاهان پشتوانه مالی قدرتمندی دارد
چرخابی ادامه داد: سپاهان یک پشتوانه فوق‌العاده قدرتمند به نام کارخانه فولاد مبارکه دارد، این درحالی است که همه تیم‌های ایرانی از پرسپولیس و استقلال تا ذوب‌آهن از بی‌پولی می‌نالند؛ مورایس باید حوصله به خرج می‌داد و فیلم بازی‌های سپاهان در نیم‌فصل اول را بازبینی می‌کرد و قطعا به این نتیجه می‌رسید که این تیم نیاز به دفاع وسط دارد و خط دفاعی سپاهان باید با مدافعان خارجی درجه اول تقویت می‌شد اما به جای آن 2 هافبک گرفته‌اند. آخر تیمی که انقدر هافبک دارد که مجبور می‌شود چند تن از آنها را کنار بگذارد، چرا دوباره هافبک جذب می‌کند؟
وی در بخش دیگری از سخنانش به استقبال گسترده هواداران سپاهان از بازی با الهلال اشاره کرده و گفت: سپاهان باید افتخار کند که همچین تماشاگران علاقه‌مندی دارد که هر شرایطی حامی این تیم هستند و قطعا حضور آنها برگ برنده سپاهان است.
سپاهان می‌تواند رقیب سرسختی برای الهلال باشد
مربی سابق سپاهان گفت: کارخانه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و بودجه خوبی در اختیار سپاهان قرار می‌دهد و اگر این بودجه درست هزینه شود، سپاهان می‌تواند صاحب یک تیم با استانداردهای جهانی و در حد قهرمانی آسیا شود و رقیب خیلی سرسختی برای الهلال باشد.
چرخابی در پاسخ به این سوال که سپاهان برای پیروزی مقابل الهلال باید با جه تاکتیکی بازی کند، گفت: الهلال تنها تیم آسیایست که فوتبال بسیار شناوری بازی می‌کند و در تغییر جهت بازی مهارت بالایی دارد؛ الهلال زمانی که صاحب توپ است بسیار باز بازی می‌کند و اگر سپاهان می‌خواهد که به الهلال ضربه بزند، باید در زمان انتقال منفی توپ، به بازی سرعت دهد که بازیکنان الهلال نتوانند برگردند و توانایی انجام این کار را هم دارد.
وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم که بازی به سود سپاهان خاتمه یابد و هر نتیجه‌ای که رخ می‌دهد، باشگاه از آن درس بگیرد و در جهت منافعش استفاده کند.

سپاهان باید به هوادارانش افتخار کند

کد خبر: 142399

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0