10 اردیبهشت 1403 - 9:00 ق.ظ

ماجرای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه چیست؟

برخی اعضای اتاق بازرگانی که سهم خاصی هم در صادرات کشور ندارند، ایده فرهنگی با پوشش اقتصادی جایگزینی تعطیلی شنبه با پنجشنبه را به خاطر عدم توان تعامل مالی در این روزها را دارند.

ماجرای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه چیست؟

دکتر سید امیرحسین حسینی ضمن طرح مطلب فوق، نوشته است: اعضای اتاق بازرگانی قبل هر ادعایی باید با آمار و اعداد ثابت کنند که تعطیلی پنجشنبه چقدر از حجم تجارت ما کاسته و جایگزینی آن با شنبه چه میزان بر حجم تجارت به ویژه صادرات ما می‌افزاید و سپس با آمار روزانه گمرک و شبکه بانکی ثابت کنند که پنجشنبه تا یکشنبه عملکرد کمتری نسبت به سایر هفته دارند. اینجا اگر با آمار و ارقام ثابت شد که تفاوت چشمگیری وجود دارد که فرضا ۲۰٪ تجارت ما را مختل کرده است، می‌توان وارد گفتگو و چاره‌اندیشی شد. در غیر اینصورت این موضوع با تشکیل چند شعبه کشیک در محل اتاق بازرگانی در روزهای پنجشنبه و جمعه به راحتی حل می‌شود. همانطور که در بنادر و گمرکات کشور نیز توقف عملکرد خاصی به خاطر تعطیلات رخ نمی‌دهد.

‏ دکتر حسینی گفت: به جای جراحی فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی  ۸۵ میلیون نفر به خاطر منافع چند نفر اعضای اتاق بازرگانی و افکار ایدئولوژیک ضدفرهنگی- مذهبی آنان، راهکارهای ساده برای مشکلات مطروحه، در دسترس است.

نکته مهم آن‌که رفقای انقلابی باید ببینند وقتی ضدانقلاب و رسانه‌های لیبرال، برای طرحی این چنین پروپاگاندا میکنند حتما کار می‌لنگد و نباید اسیر حواشی آنان شوند.

کد خبر: 144252

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0